הרשימה המשותפת על הדרישה לפסול אותה: "גזענות"

הרשימה המשותפת הגישה תשובה לבקשת הפסילה, שהגישה נגדה מפלגת עוצמה יהודית: "בקשה לפסול את הייצוג הפוליטי של כל אזרחי המדינה הערבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/19 18:28 יב באב התשעט

הרשימה המשותפת על הדרישה לפסול אותה: "גזענות"
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

לקראת הדיון שיתקיים מחר (ד') בוועדת הבחירות המרכזית, בבקשות הפסילה של מועמדים ורשימות, מרכז 'עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל' הגיש מטעם הרשימה המשותפת כתב תשובה לבקשת הפסילה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר ורשימת עוצמה יהודית לוועדת הבחירות המרכזית.

בכתב התשובה שהוגש באמצעות מנכ"ל מרכז עדאלה, עו"ד חסן ג'בארין, טוענת הרשימה המשותפת כי בקשת הפסילה נעשתה ממניעים גזעניים והיא אינה מתבססת על העילות הקבועות בחוק יסוד: הכנסת, המאפשרות לפסול מועמדים ורשימות. מרבית הראיות כבר נמסרו בבקשות פסילה קודמות ונדחו על ידי בית המשפט העליון, ואלו שלא מתבססות על עובדות מסולפות ועל פרשנות גזענית, השוללת את דרישת נבחרי הציבור הערבים לאזרחות שוויונית. 

הרשימה המשותפת דרשה מהועדה לדחות על הסף את הבקשה וכן לחייב את המבקשים בהוצאות

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה מסר: "אין דרך אחרת להגיד את זה: זאת בקשה לפסול את הייצוג הפוליטי של כל אזרחי המדינה הערבים. התכלית הגזענית הזו, תידון מחר על ידי גוף פוליטי שחלק מהמפלגות המיוצגות בו מקדמות אותה על בסיס יומיומי בקמפיינים של הסתה ושנאה. ממליץ שההצבעה בעד הבקשה האנטי-דמוקרטית הזאת תעשה על ידי קריאת 'כהנא צדק'".

מסמך התשובה המלא של הרשימה המשותפת:


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן