היועץ המשפטי לממשלה: לפסול את מרזל וגופשטיין

אביחי מנדלבליט יודיע לוועדת הבחירות כי יש לפסול את שני מועמדי עוצמה יהודית, בגלל ציטוטים נגד ערבים, אך יש לאפשר את התמודדות הרשימה. בן גביר: "לא מופתע מההתנהלות ההזויה של היועמ"ש ופרקליט המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/19 21:36 יא באב התשעט

היועץ המשפטי לממשלה: לפסול את מרזל וגופשטיין
ראשי עוצמה יהודית, צילום: פלאש 90

האם ברוך מרזל ובנצי גופשטיין לא יוכלו להתמודד לכנסת? על פי פרסום הערב (ב') בחדשות 13, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יציג לוועדת הבחירות את חוות דעתו, לפיה יש לפסול את שני מועמדי עוצמה יהודית מלהתמודד בבחירות לכנסת. 

ברוך מרזל הוצב במקום השני ברשימת עוצמה יהודית, ובנצי גופשטיין, יו"ר ארגון 'להב"ה', הוצב במקום החמישי. היועץ אף יודיע לוועדת הבחירות כי אין לפסול את רשימת עוצמה יהודית כולה, על אף ויכוח עם בכירים במשרד המשפטים, שסברו אחרת. גם מס' 1 ברשימה, איתמר בן גביר, יאושר על ידי היועץ להתמודד, על אף שהיתה התלבטות בעניין.

אביחי מנדלבליט. נזיפה חריגה

אביחי מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועץ ינמק את החלטתו בשורת ציטוטים של מרזל וגופשטיין נגד הערבים. ברוך מרזל צוטט באומרו: "כאשר נסיים לטפל באויב (הערבים), יתפנו עשרות מיליארדים של שקלים שהיום אנחנו מבזבזים אותם. 60% מהכסף של הביטוח הלאומי הולך לאויב". ואילו בנצי גופשטיין התייחס לחתונה של בתו, ואמר כי "בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל, הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב".

עוצמה יהודית: "יועץ משפטי כזה צריך ללכת הביתה עוד הערב"

בעוצמה יהודית תקפו  את היועץ המשפטי לממשלה ואמרו כי "שוב מתגלה כי היועץ המשפטי לממשלה עובד אצל הרפורמים ומשמש נציג לשמאל הקיצוני במשרד המשפטים. ההדלפה החמורה של עמדת היועץ המשפטי כאשר בקשות התגובה מטעם עוצמה יהודית טרם הוגשו מלמדת כי עמדתו הוכרעה מראש". 

עוד אומרים בעוצמה יהודית: "למרות שהוצגה בפני היועמ"ש שורה ארוכה של מעשים והתבטאויות חמורות של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בהם ביקור וסיוע לארכי מחבלים שיושבים בכלא, מנדלבליט אפילו לא חושב לפסול אותם. היועץ המשפטי לממשלה מסרב לקבל את הכרעת בית המשפט העליון לפיה ברוך מרזל יכול לרוץ לכנסת ופועל בצורה אנטי דמוקרטית. יועץ משפטי כזה צריך ללכת הביתה עוד הערב". 

ברוך מרזל הגיב לדברים: "יצא המרצע מן השק. אין כאן דעה משפטית, אלא דעה פוליטית של מנדלבליט ושי ניצן שלא ניסו ליצור אפילו למראית עין עמדה של צדק טבעי. ההחלטה שלהם כבר התקבלה מראש. כך לצערנו מתנהלת מערכת המשפט בישראל". 

בנצי גופשטיין אמר: "הרפורמים מנסים כבר במשך שנים להעמיד אותי לדין ללא הצלחה, וכשלא צלחו דרך בית המשפט פנו לנציגם במשרד המשפטים אביחי מנדלבליט".