סמוטריץ': "אבו מאזן אחראי לפיגוע"

שר התחבורה האשים את יו"ר הרשות הפלסטינית באחריות לפיגוע, ותבע להחיל את חוק קיזוז המחבלים במלואו: "הרשת היא מחוללת הטרור הגדולה ביותר היום בהסתה ובתשלום משכורות למחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/19 10:42 ז באב התשעט

סמוטריץ': "אבו מאזן אחראי לפיגוע"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לפיגוע הבוקר (ה') בגוש עציון, בו נרצח דביר שורק הי"ד, והפנה אצבע מאשימה לרשות הפלסטינית: "לא צריך לרמוז. אבו מאזן אחראי לפיגוע. נקודה. הרש"פ היא מחוללת הטרור הגדולה ביותר היום בהסתה ובתשלום משכורות למחבלים. חוק קיזוז משכורות המחבלים צריך להיות מקויים ככתבו כלשונו. היום מקזזים להם רק חמישים אחוז. נתניהו צריך לכנס היום קבינט ולקבל החלטה על קיזוז מלא". כתב סמוטריץ'.

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד, הגיבה לפיגוע בראיון לגל"צ ואמרה כי "אם המחבל ייתפס חי, הוא ימשיך לקבל משכורת שמנה בכלא. 
גם בנט וגם אני בכל שנותינו בקבינט ניסינו לדחוף את מערכת הביטחון לעצור את המשכורות הללו.
מדינה שיודעת להגיע לארכיון הגרעין באיראן, יכולה לעצור כסף שעובר בישראל . אם מערכת הביטחון תיקח את זה על עצמה כמשימה היא תמצא דרך לעצור את משכורות המחבלים.
זה שמקזזים את הכספים לרשות הפלסטינית זה חשוב אבל זה לא מספיק כי הכסף עצמו עובר למחבלים בבתי הכלא".

"הדבר השני - הסדרה. כשאני הייתי במשרד המשפטים, משרדי הביטחון והמשפטים הכינו את התשתית להסדרת היישוב עפרה. צריך לקבל החלטה מדינית אמיצה להסדיר את היישוב.
אלה שני דברים שהממשלה צריכה לעשות בלי קשר אבל ביום כזה קשה לחשוב שאותו מחבל ימשיך לקבל משכורת שמנה בכלא זה בלתי מתקבל על הדעת".

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקדצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

עוד הוסיפה שקד: "ישראל כמדינה ריבונית לא יכולה להשלים עם העובדה שאבו מאזן לא מונע שום הסתה. הרוצח הנתעב שרצח את הבחור המקסים הוסת במשך כל חייו על ידי מערכת ההסתה שהרשות הפלסטינית מלבה. לא צריך להתחמק מהאחריות על אבו מאזן כי צריך להבין שהרוצחים האלה, שרוצחים יהודים רק בגלל שהם יהודים, מוזנים מהסתה שמלבה הרש״פ.
מי שחושב שאבו מאזן הוא פרטנר טועה".