משרד החינוך מבהיר: ועדת האזרחות מסיימת את כהונתה - על פי החוק

לאחר שנטען כי שר החינוך פרץ פועל לסיום כהונתה של ועדת מקצוע האזרחות במשרדו, בניסיון להביא למינוי ועדה שמרנית, במשרד מבהירים כי הוועדה מסיימת את כהונתה עם פתיחת שנת הלימודים, יחד עם עוד 10 ועדות מקצוע נוספות - כמתחייב מהחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 14:53 ה באב התשעט

משרד החינוך מבהיר: ועדת האזרחות מסיימת את כהונתה - על פי החוק
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ניסיון מחטף? במשרד החינוך מבהירים היום (ג'), כי כתבה שהתפרסמה הבוקר באתר ynet אינו נכון, ובדיקה פשוטה של החוק היתה מעמידה את הדברים על דיוקם.

על פי הנטען בפרסום, שר החינוך הרב רפי פרץ הודיע על מינוי ועדת מקצוע חדשה באזרחות, במטרה להביא להרכב ימני ושמרני יותר של הוועדה, ובעיתוי הנוכחי כדי שהשר הבא, אם יהיה ליברלי יותר, לא יוכל לשנות את הרכב הוועדה.

בהודעת משרד החינוך נאמר כי "למרבה הצער, הכתבה אינה מבוססת על בדיקה אמתית של הנושא, שכן בדיקה פשוטה הייתה מעלה כי כיום ל- 11 וועדות מקצוע הסתיימו כתבי המינוי (ראה פירוט מטה). בעניין זה יצויין, כי וועדות המקצוע מתמנות לפרק זמן מוגבל, וצמוד לשנת לימודים. כתב המינוי של ועדת המקצוע באזרחות יסתיים בתאריך ה- 1.9.2019.
הבחירה להתמקד דווקא בוועדה זו מתוך אחת עשרה וועדות שכהונתן הסתיימה, מעוררת את הרושם של ניסיון מכוון להטעות את ציבור הקוראים בישראל.
 
"מינוי של וועדות מקצוע הוא מקצועי, רציני וארוך, ועל כן הקביעה כי הוועדה תמונה בקרוב, ותחל לפעול במהלך חודש ספטמבר אינה רצינית ואינה עולה בקנה אחד עם אופי התהליך. נוסף לזה, הכתבה רצופה בשגיאות ביחס להרכב הוועדה שכן היא כוללת קשת רחבה של נציגים, בהם: אנשי אקדמיה, מורים מהשדה החינוכי, חילונים, דתיים, ערבים ודרוזים.

"להלן שמות הוועדות שתקופת כהונתן מסתיימת בימים אלה באגף רוח וחברה:
1.       כלכלה
2.       היסטוריה דרוזים
3.       ספרות דרוזים
4.       סוציולוגיה
5.       היסטוריה ממד
6.       היסטוריה ממלכתי
7.       ספרות ממלכתי
8.       פילוסופיה
9.       גיאוגרפיה אדם וסביבה
10.     פסיכולוגיה
11.     לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה"