בן גביר: "קיים חשש כי סקרים מוטים לטובת נפתלי בנט"

איש עוצמה יהודית שלח מכתב התראה לפני תביעה לשלמה פילבר. בן גביר טוען שהסקרים של פילבר, בהם לא נסקרת מפלגת עוצמה יהודית מוטים לטובת הימין המאוחד בגלל קשריו של הסוקר עם שר החינוך לשעבר

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 05/08/19 13:19 ד באב התשעט

בן גביר: "קיים חשש כי סקרים מוטים לטובת נפתלי בנט"
עו"ד איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

עו"ד איתמר בן גביר, איש עוצמה יהודית שלח היום (ב') מכתב התראה לפני תביעה לשלמה פילבר, בעלי מכון הסקרים דיירקט פולס, זאת בעקבות סקרים אותם מפיץ מכון הסקרים של פילבר, בהם לא נסקרת מפלגת עוצמה יהודית: "חשש להטיית סקרים בגלל חברותו עם נפתלי בנט".

בן גביר פותח את מכתבו: "להווי ידוע לך, כי הסקרים אותם אתה עורך באמצעות משלוח הודעת SMS אינם חוקיים, באשר הם לא מכילים את מפלגת עוצמה יהודית". בן גביר ממשיך: "ביצוע סקרים אלו ללא מפלגת עוצמה יהודית מנוגד בין היתר להוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט-1959, להחלטת כבוד השופט מלצר בתב"כ 21/12, וכן מהווה אפליה אסורה בהתאם לחוק חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000". 

שלמה פילבר

שלמה פילברצילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נוכח האמור, ובהתאם להוראות החוק, הנך נדרש לסקור גם את מפלגת עוצמה יהודית בסקרים שאתה וחברת דיירקט פולס בע"מ מבצעים", חותם בן גביר את מכתבו. 


להורדת הקובץ

בן גביר מבקש להוסיף כי "ידע כל מכון סקרים וכל מי שמבקש להפלות את עוצמה יהודית ולהעלים מפלגות המתמודדות בבחירות כי ישלם את המחיר על כך. קיים חשש אמיתי כי סקריו של פילבר, שקשריו לנפתלי בנט ידועים, מוטים כאשר אינו מזכיר בכוונה את עוצמה יהודית, ובשל כך נשלח המכתב".

שלמה פילבר מסר בתגובה לדברים: "במענה ל"האשמותיו" של איתמר בן גביר, להלן העובדות:
עד יום חמישי האחרון איתמר בן גביר היה אייטם תקשורתי אך לא רשימה מועמדת לבחירות לכנסת ה 22.
מיום חמישי עוצמה יהודית כמו כל שאר המפלגות שנרשמו בחוק נדגמת על ידי חברת דיירקט פולס בע"מ. בהתאם להוראות יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר. אמש נערך על ידינו הסקר הראשון לאחר סגירת הרשימות ועוצמה יהודית נדגמה בו, כמו כל שאר הרשימות.
דיירקט פולס בע"מ נותנת שירותי מחקר למפלגות שונות, לכלי תקשורת ולגופים מסחריים רבים כמו שאר גופי הסקרים, באמינות במהירות ובדיוק, וכך נמשיך".