ליברמן על הליכוד: "כמו בצפון קוריאה"

"עצומת האחדות" שבמסגרתה הצהירו חברי רשימת הליכוד כי רק בנימין נתניהו יכהן בתפקיד ראש הממשלה גוררת תגובה חריפה מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "ההזיות של נתניהו מעידות על היסטריה ואובדן שליטה עצמית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/19 08:14 ד באב התשעט

ליברמן על הליכוד: "כמו בצפון קוריאה"
ליברמן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן תוקף הבוקר (ב') את חברי הליכוד, אחרי שחתמו על ההצהרה, לפיה בנימין נתניהו הוא המועמד של מפלגת הליכוד בבחירות הקרובות. ההצהרה הגיעה לאחר ניסיונות של יו"ר ישראל ביתנו לפלג את הליכוד ושיציבו מועמד אחר לראשות הממשלה. "ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח צפון קוריאה, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה", אמר ליברמן.
 
"עצומת האחדות" נולדה כאמור בעקבות אמירותיו האחרונות של ליברמן על הצורך להחליף את נתניהו לטובת הקמת ממשלה בראשות הליכוד. כל חברי הרשימה התבקשו לחתום על הצהרה שבה נכתב: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

יחתמו על ההצהרה המיוחדת? נתניהו וחברי הליכוד

חתמו על ההצהרה המיוחדת. נתניהו וחברי הליכודצילום: שרון רביבו

תגובתו של ליברמן ליוזמה של חברי הליכוד באה אחרי לא מעט תגובות בכל הקשת, בעיר מהצד השמאלי. אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי אמר אתמול בתגובה ליוזמה כי "החשוד דורש מבכירי מפלגתו להצהיר נאמנות אישית לשליט?! להכתיר אותו כ'מועמד יחיד'? 79 שנים אחרי פטירתו, זאב ז'בוטינסקי מתהפך בקברו. חברי ליכוד - אם נותרה בכם נאמנות לתנועה הלאומית-ליברלית שהצטרפתם אליה, אל תיתנו לנאשם בפלילים להפוך את מפלגת הליכוד למפלגת החשוד. שקט הוא רפש!".
  
גם בכחול לבן תקפו את חברי הליכוד ואת היוזמה ומסרו: "בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלים בין גורמים בליכוד לבינינו, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".