יאיר גולן: "בכל ממשלה ישראלית חובה שיהיה שר ערבי"

סגן הרמטכ"ל לשעבר ומספר 3 במחנה הדמוקרטי סימן את השותפה הפוטנציאלית של מפלגתו לממשלה הבאה: "אני לא מפחד מערבים. למה ששר הבריאות הבא לא יהיה שר ערבי? אפילו יש לי מועמד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 12:26 ג באב התשעט

יאיר גולן: "בכל ממשלה ישראלית חובה שיהיה שר ערבי"
יאיר גולן, צילום: שורת הדין

מספר שלוש במפלגת המחנה הדמוקרטי, יאיר גולן, סיפק אתמול (ש') בשבתרבות בבקאה אלגרבייה הצהרה מעניינת בנוגע שיכולה לרמוז על כיוון מפלגתו בנושא השותופת עם המפלגות הערביות במידה ויהיו חלק מהממשלה הבאה.

סגן הרמטכ"ל לשעבר הצהיר כי מפלגתו תחתור לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת וכי "בכל ממשלה ישראלית חובה שיהיה שר ערבי".

גולן הוסיף כי הוא "לא מפחד מערבים. אני בעד שיהיה שר ערבי. למה ששר הבריאות הבא לא יהיה שר ערבי? ואפילו יש לי מועמד". עוד ציין כי "כדי לעבוד בשיתוף, צריך להיות רצון כן ורצון טוב מצד שני הצדדים. זה אומר שמצד אחד, המשותפת צריכה להגיד 'כן, אנחנו מוכנים לשבת בממשלה'. זה עוד לא נאמר".

על תופעות תגי מחיר הוא אמר כי "תופעות של גזענות הן תופעות חמורות ביותר, ראינו לא מזמן הרג של נער אתיופי בעכו, שאין ספק שהוא יהודי, הוא לא ערבי, וזה פתח גל של מהומות בכל הארץ. זה מלמד אותנו דבר נורא פשוט: גזענות זה גזענות זה גזענות. אין הנחות על גזענות. המחנה הדמוקרטי מתנגד נחרצות לגזענות, זה נגע שצריך לבער אותו מתוכנו, היו פה תופעות של תג מחיר בג'סר א-זרקא, זה דבר חמור ביותר, צריך לאתר את הפושעים שעשו את זה ולהכניס אותם לכלא".