סקר מנדטים: רוב הציבור לא מעוניין בממשלת אחדות

סקר חדש לימד כי גם לאחר סגירת הרשימות אף גוש לא יכול להרכיב ממשלה ללא אביגדור ליברמן. שקד והימין המאוחד התחזקו, לעומת פייגלין ובן גביר שהמשיכו לא לעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/19 21:32 ב באב התשעט

סקר מנדטים: רוב הציבור לא מעוניין בממשלת אחדות
לא רוצים לראות אותם באותה ממשלה. נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

יומיים לאחר סגירת הרשימות וחודש וחצי לפני מועד הבחירות, סקר חדש שפורסם הערב (ש') בתכנית פגוש את העיתונות בקשת 12 לימד כי נתניהו וגנץ לא יוכלו להרכיב ממשלה ללא אביגדור ליברמן.

המפלגה הגדולה נותרה הליכוד עם 30 מנדטים ומיד אחריה כחול לבן עם 29. הימין המאוחד בראשות שרד קיבלה 12 מנדטים והרשימה המשותפת 11.

ישראל ביתנו קיבלה 10 מנדטים, יהדות התורה 8, ש"ס 7, המחנה הדמוקרטי 7, העבודה גשר 6. זהות ועוצמה יהודית לא עברו את אחוז החסימה לאחר שקיבלו בהתאמה שיעורי תמיכה בני 2.2% ו-1.9% בלבד. סך הכל מנה גוש הימין והסיעות החרדיות 57 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל קיבל 53.

בנוגע לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות, רק 36% מקרב תומכי מפלגות הימין הביעו בכך תמיכה לעומת 34% מתומכי מפלגות השמאל. בשקלול כלל הנשאלים 33% בלבד תמכו בכינון ממשלה בשיתוף הליכוד וכול לבן, לעומת 54% שהתנגדו.

*הסקר נערך על ידי מכון מדגם בקרב 503 בני אדם המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל, עם טעות דגימה  מירבית בת: 4.4%