אין איחוד: עוצמה יהודית תרוץ לכנסת לבדה. ח"כ זנדברג: "נעתור לועדת הבחירות בדרישה לפסול את עוצמה יהודית"

נכשלו המגעים: איתמר בן גביר נכנס לועדת הבחירות המרכזית והגיש את רשימתה הסופית של מפלגתו לכנסת ה-22. ברשימה נמצאת גם הד"ר אדווה ביטון

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/08/19 21:54 כט בתמוז התשעט

אין איחוד: עוצמה יהודית תרוץ לכנסת לבדה. ח"כ זנדברג: "נעתור לועדת הבחירות בדרישה לפסול את עוצמה יהודית"
אין איחוד, איתמר בן גביר בוועדת הכנסת, צילום: כיפה

נכשלו המגעים: עו"ד איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) הגיש לוועדת הבחירות המרכזית את רשימת עוצמה יהודית לבחירות לכנסת ה-22. בן גביר טוען כי מי שעומד מאחורי הכישלון באפשרות לחיבור בין עוצמה יהודית לבין הימין המאוחד, הוא יו"ר הימין החדש לשעבר, נפתלי בנט. בן גביר אמר הערב: "אני לא דואג לאיתמר בן גביר, אני דואג למצביעים שלי. המצביעים שלי לא יצביעו בשביל מוטי יוגב או בשביל עידית סילמן".

https://youtu.be/q7lyRW2OtQw
 

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי צייץ הערב (ה'): "עוצמה עדיין חושבים לעשות דווקא, לא לקחת את ההצעה שלנו שמכניסה להם ח"כ וודאי לכנסת, ללכת להרפתקה חסרת סיכוי שתשאיר אותם בחוץ ורק תזרוק קולות ימין לפח? והכל רק בגלל אגו? אם זה כך אז הם באמת לא בשלים ציבורית כדי להיכנס לכנסת. נקודה".

אנשי עוצמה יהודית אחרי הגשת הרשימה

אנשי עוצמה יהודית אחרי הגשת הרשימהצילום: כיפה

כזכור, המחלוקת העיקרית שעמדה במשא ומתן בין הימין המאוחד לבין עוצמה יהודית היא עניין המיקומים. בימין המאוחד הציעו לעוצמה יהודית את המקום השמיני, אך במפלגתו של עו"ד איתמר בן גביר סירבו להתברג אחרי מתן כהנא ועידית סילמן. ברשימת עוצמה יהודית לכנסת מופיעה גם אישה, הד"ר אדווה ביטון ששכלה את בתה אדל בפיגוע הרצחני בפיגוע האבנים בשומרון. האותיות שיופיעו על פתק ההצבעה של עוצמה יהודית יהיו: 'כף'. 

ח״כ תמר זנדברג הודיעה בעקבות הגשת הרשימה של עוצמה יהודית לכנסת: ״אין מקום לכהניסטים בכנסת ישראל. נעתור לועדת הבחירות בדרישה לפסול את עוצמה יהודית״.