עוצמה יהודית: סמוטריץ' מסכסך בנינו לבין נעם

בכיר בעוצמה יהודית טוען כי יו"ר האיחוד הלאומי שוחח עם רבנים במטרה להפריד בין הרשימות שחבו ביחד. סביבתו של סמוטריץ' בתגובה: "לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/19 14:53 כז בתמוז התשעט

עוצמה יהודית: סמוטריץ' מסכסך בנינו לבין נעם
סמוטריץ' ובן גביר, בימים יפים יותר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוצמה יהודית מאשימים את יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', בניסיון לסכסך בין מפלגת נועם, בית מדרשו של הרב טאו לעוצמה יהודית. לטענתם סמוטריץ' שוחח היום (ג') עם רבנים מובילים בישיבת הר המור ומקורבים לרב טאו והזכיר להם שראשי עוצמה יהודית תומכים בעלייה להר הבית, בידיעה שהרב טאו מתנגד לכך נחרצות. 

גורם בכיר בעוצמה אומר לכיפה: "אין גבול להתנהלותו של סמוטריץ', שמשדר פחד מאז נודע החיבור בין עוצמה לנועם". הגורם מאשים כי סמוטריץ' וסביבותו ניסו לפנות לרבנים בהר המור ולנסות להשפיע עליהם שהחיבור עם עוצמה אינו נכון ואינו תואם את תפיסת העולם של הישיבה ורבניה.

בתחילת השבוע עוצמה יהודית ונעם הודיעו על רחצה משותפת כבלוק טכני: "לאחר סדרת פגישות שנערכו בימים האחרונים, עוצמה יהודית ורשימת נעם הגיעו להבנות על בלוק טכני ולפיו ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. ההסכם בין הצדדים ייחתם תוך 36 שעות וכרגע המדובר בהבנות ראשוניות".

נזכיר כי ב-2015 הרב טאו נתן את תמיכתו לרשימת יחד בראשות אלי ישי, שחבריה היו ראשי עוצמה יהודית. נשיא הישיבה החרד"לית ביקש מאנשי עוצמה התחייבות שלא יעלו להר הבית, אולם בעוצמה יהודית סירבו בתוקף. בעקבות הסירוב הרב טאו הסיר את תמיכתו מהרשימה. 

מסביבתו של הרש סמוטריץ' נמסר: "לא היה ולא נברא. חבל שמחפשים מתחת לבלטות איך לזרוק בוץ במקום לבוא לאיחוד".