מחלוקת בצמרת איחוד הימין: האם לשריין את בן גביר במקום החמישי?

שקד, סמוטריץ' והרב פרץ מסכימים לשריין את איש עוצמה יהודית במקום החמישי ברשימה, אך בנט עדיין מתנגד. בן גביר בתגובה: "כדי להביא את מצביעי עוצמה יהודית, עוצמה חייבת לקבל מעמד של שותפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/19 13:35 כז בתמוז התשעט

מחלוקת בצמרת איחוד הימין: האם לשריין את בן גביר במקום החמישי?
רצים ביחד: שקד, בנט, סמוטריץ' ופרץ, צילום: יח"צ

מחלוקת בצמרת הימין המאוחד סביב ההצעה לבן גביר. שלושה מבין ארבעת הבכירים, בינהם שקד, הרב פרץ וסמוטריץ', מסכימים להציב את בן גביר במקום החמישי. בנט מתנגד נחרצות מאחר שזה מזיז את כל מי שמתחת למקום החמישי מקום אחד אחורה , בעיקר את נציגי הימין החדש, כך דיווחו בכאן 11. 

איתמר בן גביר הגיב לדיווח ואמר: "זוהי שעת המבחן של איילת שקד, הרב רפי ובצלאל סמוטריץ'. האם הם יובילו אחדות כפי שהצהירו שוב ושוב, או שיהמרו בקולות הימין. כדי להביא את מצביעי עוצמה יהודית, עוצמה חייבת לקבל מעמד של שותפות. ויתרנו וויתרנו וויתרנו, הסכמנו גם למקומות החמישי והעשירי, ועכשיו תורכם להגיד כן".

במהלך הבוקר (ג') התקיים ויכוח ברשתות החברתיות בין בן גביר לסמוטריץ' במהלכו התקיפו השניים האחד את השני בדחיקת עוצמה יהודית מהאיחוד בימין. סמוטריץ' טען כי "לאורך ימים ארוכים התחננתי בפני אנשי עוצמה להמשיך את החיבור איתנו. הם התעקשו על שיפור עמדות. הסכמתי. הצענו לאיתמר את המקום ה-4 ברשימה! אך גם להצעה הזו הוא סירב. ביקשתי לפני שבועים שניפגש ביחד אצל הרב ליאור כדי ללבן את המחלוקות ולהגיע להבנות ולחתום על הסכם. איתמר סרב גם להצעה הזו".

בן גביר מצידו התעקש כי יו"ר האיחוד הלאומי יודע את הדרישות של עוצמה יהודית: "‏בצלאל די. שוחחנו רק הבוקר וביקשתי להמשיך השיחה ולא חזרת... אתה יודע היטב מה אנחנו מבקשים. מבין מצויין כמה זה הכי לגיטימי ויודע היטב שללא המעט שבמעט שאנו מבקשים הקולות של עוצמה לא יגיעו ואתם מסכנים את עתיד ארץ ישראל כולה, חבל".