הרב פרץ לכיפה: "הצלנו את הציונות הדתית"

יו"ר הבית היהודי אומר בשיחה עם חדשות כיפה לאחר כינוס המפלגה הטעון, כי הוא אינו בורח מאחריות: "מותר לחלוק עליי", אך עומד מאחורי האיחוד בימין: "הצלנו את הציונות הדתית במהלך הזה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/07/19 09:35 כז בתמוז התשעט

הרב פרץ לכיפה: "הצלנו את הציונות הדתית"
שר החינוך הרב רפי פרץ, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ערב לא פשוט עבר על הרב רפי פרץ אמש (ב'), בכינוס הבית היהודי בירושלים. יו"ר הבית היהודי, שלמעשה נאלץ לוותר על הבכורה במפלגות הימין לטובת איילת שקד, הגיע לכינוס המפלגה וספג הרבה אש וביקורת מחברי מרכז ופעילים שמחו על האיחוד במפלגות הימין, שנחתם אמש סופית.

במהלך דבריו של הרב פרץ וגם במהלך דבריהם של אחרים שדיברו באירוע, נשמעו קריאות ביניים רבות, צעקות "בושה וכלימה", ואווירת כמעט מרד, במחאה על הוויתור לאיילת שקד על המקום הראשון ברשימה. לעיתים גלשו הדברים כמעט עד אלימות פיזית ממש.

לאחר סיום האירוע אמר הרב פרץ בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא אינו בורח מאחריות, וכי מותר לחלוק עליו, אך מדגיש כי האיחוד הציל את הציונות הדתית.

"היה ערב מורכב" אמר שר החינוך. "אני מאוד שמח מהאפשרות שנקרתה בידי לחבר ולבנות חבורה שתלך ביחד לממשלת ימין גדולה. עשיתי מתוך אחריות לאומית את הצעד שעשיתי, הלכתי אחורה ואמרתי לאיילת שקד שתעמוד בראש".

על המהומות במהלך הערב אמר הרב פרץ: "אני לא בורח מאתגרים. מותר לחלוק, חלקו פה בכאב גדול. הערב התחיל בצורה אחת ונגמר בצורה אחרת, באווירה טובה. נשארתי פה כל הערב כדי להיות עם כולם ולהגיד להם שגם אם אנחנו חולקים - אחים אנחנו".

נפגעת?

"ממש לא. אני מבין שזה חלק מהעניין. לא חייבים להסכים איתי בכל דבר. אבל אני מאמין שלא יעברו ימים רבים וכולם יבינו שהצלנו את הציונות הדתית במהלך הזה.