על סף אלימות בכינוס הבית היהודי. זעם על האיחוד: "בושה וכלימה"

הרב רפי פרץ הגיע לכנס של הבית היהודי בירושלים, ונתקל בתגובות זועמות למהלך האיחוד ולהצבתה של איילת שקד בראש הרשימה המאוחדת. הרב איתן אייזמן: "אצביע נגד האיחוד"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/07/19 21:32 כו בתמוז התשעט

על סף אלימות בכינוס הבית היהודי. זעם על האיחוד: "בושה וכלימה"
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: כיפה

צרות בבית היהודי? בכנס שמקיימת הערב (ב') המפלגה במרכז שלווה בירושלים, שתוכנן עוד טרם החלו המגעים הרשמיים לאיחוד בימין, נשמעו קולות חריפים נגד הסכם האיחוד עם הימין החדש, ונגד הצבתה של איילת שקד בראש רשימת 'הימין המאוחד'.

בזמן שצחי מגנאז'י, חבר מרכז המפלגה, עמד על הבימה ודיבר, התפרץ אחד הפעילים שישב בקהל בזעקות "בושה וכלימה", שכוונו להצבתה של איילת שקד בראש רשימת הימין המאוחד. חבר מרכז אחר אמר לחדשות כיפה כי הרשימה לא תעבור את ה-8 מנדטים. גם בזמן נאומו של יו"ר המפלגה, שר החינוך הרב פרץ, נשמעו צעקות וקריאות ביניים.

הרב פרץ עצמו התייחס לאיחוד ואמר: "לא יקום ולא יהיה שבראש הבית היהודי ובראש הציונות הדתית יעמוד יהודי שאינו ירא שמים".

הרב איתן אייזמן, מייסד ולשעבר ראש רשת מוסדות 'צביה', ואחד מחשובי הרבנים של הבית היהודי, המכהן כחבר מרכז המפלגה, אמר בנאומו בכנס כי יצביע נגד האיחוד, בישיבת המרכז שתתקיים ביום רביעי. לדברי הרב אייזמן, הוא מתנגד לאיחוד בגלל הצבתה של איילת שקד, אישה חילונית, בראש רשימת הציונות הדתית.

הכנס המתקיים הערב בירושלים

הכנס המתקיים הערב בירושליםצילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן