מחלוקת גם על הסיבה שמונעת את החיבור בימין

במפלגות הציונות הדתית ממשיכים במגעים לחיבור הטכני, אך חלוקים גם על הנושא שמעכב את הריצה המשותפת של הרב פרץ, סמוטריץ', שקד ובנט. באיחוד מפלגטת הימיןי מצביעים על הרכבת הרשימה ואילו בימין החדש תולים זאת בדרישת התחייבות להמליץ על נתניהו

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/07/19 12:55 כו בתמוז התשעט

מחלוקת גם על הסיבה שמונעת את החיבור בימין
בנט, שקד, הרב פרץ וצוותי המו"מ אמש, צילום: הותר לשימוש

לאחר שהמגעים אמש בין איחוד מפלגות הימין לימין החדש לא הבשילו להסכם ריצה משותפת, הצוותים נפגשו שוב הבוקר (ב') בפתח תקווה, כשבין הצדדים פערים קטנים. עם זאת, כששתי המפלגות נדרשו, לבקשת חדשות כיפה, להצביע על שורש המחלוקת כל אחת ציינה נושא אחר.

במפלגתם של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' תולים את העיכוב בחתימה בנושא זהות המועמדת שתשובץ במקום התשיעי, אורית סטרוק מהאיחוד הלאומי או רוני ססובר מהימין החדש.

באיחוד הימין מעוניינים לאפשר לימין החדש שלושה נציגים בלבד בתשיעייה הראשונה, בעוד שבנט ושקד רוצים להגדיל את המספר לארבעה. יש לציין כי השיבוצים המדוברים אינם כוללים בשלב זה את האפשרות שעוצמה יהודית תצטרף לחיבור. שתי המפלגות מייעדות למפלגה של איתמר בן גביר מקום אחד בלבד בעשירייה הראשונה, לעומת דרישתו לשני מקומות.

בימין החדש מנגד, בטוחים שמה שמונע את הריצה המשותפת הוא נושא ההמלצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. במפלגה של הרב פרץ וסמוטריץ' מעוניינים לקבל התחייבות שבנט ושקד ימליצו על ראש הממשלה, ואילו הם מתנים את התמיכה הזאת בכך שנתניהו יקים ממשלת ימין. במידה והוא יפנה לגורמים פוליטיים נוספים מהמרכז והשמאל, הם ככל הנראה ימליצו על איש ימין אחר שירכיב את הממשלה. בכל מקרה, ההערכות הן שרק דבר חריג ובלתי צפוי ימנע את החיבור הטכני בין הצדדים שיתכן שייסגר עוד היום.

בתוך כך, בבית היהודי לא חיכו לסגירת הסכם האיחוד עם הימין החדש באופן רשמי וכדי לא לבזבז זמן יקר כבר שלחו לחברי המרכז הודעה עם בקשה לשריון יום רביעי בערב, במטרה שיצביעו ויאשרו את החיבור עם שקד ובנט.

ההזמנה לחברי המרכז

ההזמנה לחברי המרכזצילום: צילום מסך

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן