"טיפשה", "פלגנית" ו-"כלומניקית": מה גרם לסמוטריץ' לכנות כך את סתיו שפיר

סתיו שפיר טוענת כי הדקירה של הנער הגאה בן ה-16 נעשתה בעקבות "שנאה שמתודלקת על ידי רבנים, שרים וח"כים". שר התחבורה הגיב וכינה אותה: "חסרת אחריות, פלגנית. סתם שפיר". בעקבות הדברים, החל קרב ציוצים סוער בין אנשי המחנה הדמוקרטי לבין יו"ר האיחוד הלאומי ששלח גם עקיצה לאביגדור ליברמן

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 29/07/19 09:17 כו בתמוז התשעט

"טיפשה", "פלגנית" ו-"כלומניקית": מה גרם לסמוטריץ' לכנות כך את סתיו שפיר
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כינה הבוקר (ב') בשמות גנאי רבים את ח"כ סתיו שפיר, לאחר שהאשימה רבנים, שרים וח"כים בדקירה של הנער בן ה-16 בתל אביב מחוץ למקלט לנוער גאה: "שנאה שמתודלקת על ידי רבנים, שרים וח"כים" כתבה שפיר. סמוטריץ' ענה בזעם: "הטיפשה שכתבה את הציוץ ההזוי הזה היא אותה כלומניקית שיכולה להתחרות עם אביגדור ליברמן באפס הישגים בפוליטיקה", אומר השר סמוטריץ'. 

סמוטריץ' המשיך לכנות את ח"כ שפיר בכינויים שונים ואמר: "אותה חסרת אחריות שלא מפסיקה להסית ולהפיץ שנאה, אותה זגזגנית שעושה פוליטיקה צינית על הגב של כולנו, אותה פלגנית שבנתה את עצמה על יצירת ריב ומדון בין אוכלוסיות. אותה סתם שפיר".

הציוץ של שפיר נכתב לאחר הדקירה שאירעה בתחילת השבוע בתל אביב, כאשר צעיר מטמרה נדקר מחוץ למקלט לנוער גאה בתל אביב. הצעיר, בן ה-16 נדקר ככל הנראה על ידי אחיו, בעקבות העובדה שהוא הומו. שפיר רמזה בציוצה על ההתבטאות של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ על טיפולי ההמרה כשאמרה "שנאה שמתודלקת על ידי רבנים, שרים וח"כים. שנאה שהופכת את הקהילה הגאה לאזרחים שלא יכולים לצעוד בביטחה בישראל".

מי שנחלץ לעזרתה של ח"כ שפיר, הוא חברה החדשה לרשימת "המחנה הדמוקרטי", האלוף במיל' יאיר גולן. "אז זה הסגנון בצלאל? טפשה, כלומניקית, אפס, חוסר אחריות. אין סינון, אין גבולות, הכל מותר", אמר גולן. "הסתה? אתה נראה לי די טוב בהסתה, אפילו מצטיין - כל הכבוד! שלח ציוץ כשאחדות העם תחזור אצלך לראש סדר העדיפויות, שנדע ונערך נכון".

סמוטריץ' ענה גם לגולן ואמר לי "שמע יאיר, עם דבשת כמו שלך לא ברור איך הצלחת להיכנס בפתח מגדלי אקירוב. לא השתמשתי בציוץ הזה בעשירית מהביטויים הנמוכים שהפטרון הפוליטי שלך, אהוד ברק מטיח בראש הממשלה המכהן כבר שנים. הציוץ שלי הוא חנה בבלי ליד הסרטונים שלכם. טול קורה מבין עיניך".