נחשפות ההקלטות: רעייתו של הרב רפי פרץ נאבקה נגד האיחוד בימין

רעייתו של שר החינוך נאבקה בימים האחרונים על השארתו במקום הראשון ברשימה המאוחדת והפעילה לחצים עזים לשם כך. לדבריה: "שרה אומרת שאיילת היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו". בליכוד מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/19 20:31 כה בתמוז התשעט

נחשפות ההקלטות: רעייתו של הרב רפי פרץ נאבקה נגד האיחוד בימין
הרב רפי פרץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי מתנגד לאיחוד במפלגות הימין? על פי הקלטות שפורסמו הערב (א') בחדשות 12, רעייתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, מיכל, ניהלה בימים האחרונים שיחות רבות והפעילה לחצים כבדים, בתיאום עם בני הזוג נתניהו, שבעלה לא יוותר על המקום הראשון ברשימה המאוחדת.

על פי הדיווח, הרב פרץ עצמו כבר הסכים לוותר על המקום הראשון עבור איילת שקד לפני ימים ארוכים, אך אשתו התנגדה בתוקף. "הוא לא נחרץ בזה אני נחרצת בזה", אמרה בשיחה שהקלטתה הובאה בחדשות 12. "אם היא תסכים לקחת את המקום השני אפשר יהיה להתפשר על שאר הדברים".

"נתניהו הבטיח שאם הוא (רפי) לא מוותר לאיילת, הוא יהיה שר החינוך. ואם יוותר, הוא לא יהיה. הסיבה היא ששרה אומרת שאיילת היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו". צוטטה פרץ בשיחה אחרת.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי שרה נתניהו נפגשה עם מיכל פרץ, והפעילה עליה לחץ שתמנע מבעלה, יו"ר הבית היהודי, לפנות את מקומו ברשימה עבור איילת שקד. הדיווח הוכחש מכאן ומכאן.

בשיחות היא מבהירה שאם שקד תסכים להיות מספר שתיים, היא תאפשר לדחוק חברים בבית היהודי במורד הרשימה.
בשיחה אחרת עם בכיר באיחוד הימין מנסה מיכל פרץ לשכנע אותו מדוע איחוד זה רע: "את הבית היהודי הוא (נתניהו) ייקח (לממשלה), את איילת הוא לא ייקח... זה בדיוק מה שהוא רוצה... הוא אמר לנו את זה בהרבה צורות".

שרה נתניהו ורוה"מ

שרה ובנימין נתניהו. בוחשים מאחורי הקלעיםצילום: מרק ישראל סלם POOL

ובשיחה אחרת היא מספרת מה אמר להם, לטענתה, נתניהו: "אם הוא הולך לאחדות עם גנץ אז הוא ייקח אותנו איתו. לכן חשוב מי יהיה הראשון. אני אומרת לך את זה בוודאות שכן. הוא יילך עם גנץ ואיתנו וזהו וככה הוא ירכיב ממשלה. ביבי רוצה אותנו מאוד, ביבי רוצה שהרב רפי יהיה שר החינוך. ביבי רוצה את זה".

‏מטעם הרב רפי פרץ נמסר בתגובה: "לכל אחד בציונות הדתית יש דעה משלו. גם למיכל פרץ. הרב מתייעץ עם מגוון אנשים בציונות הדתית, ולבסוף מקבל את החלטותיו באופן עצמאי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "למעט העובדה שנתניהו התחייב על 2 תיקים בכירים לבית היהודי, כל שאר הדברים לא היו ולא נבראו".