הרב רפי פרץ: "איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין"

יו"ר הבית היהודי הודיע כי "מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית", איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. הרב פרץ הוסיף כי הערב ייסגרו פרטי הריצה המשותפת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/07/19 19:07 כה בתמוז התשעט

הרב רפי פרץ: "איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין"
הרב רפי פרץ ואיילת שקד, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

יש איחוד. יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך".

במהלך הימים האחרונים יצאו הודעות סותרות רבות בנוגע למשא ומתן בין הימין החדש לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, כשכל צד מתבצר בעמדתו ובדרישותיו בנוגע להרכב הרשימה. אמש אף פורסם כי מקורביו של הרב רפי פרץ איימו כי יפרוש מהפוליטיקה אם לא יעמוד בראשות הרשימה, דיווח שהוכחש בתוקף. 

לפני השיחה בין שקד לרב פרץ הערב נפגש שר החינוך עם אנשי צוותו ועם צוות המו"מ של הבית היהודי, ושם התקבלה ככל הנראה ההחלטה הסופית לוותר על המקום הראשון לטובת שקד, החלטה מתבקשת על סמך הסקרים שהתפרסמו בשבועות האחרונים, שחלקם העניקו לרשימה בראשות שקד עד 16 מנדטים. בהמשך הערב ייפגש שר החינוך עם נפתלי בנט, המנהל את המו"מ מטעם הימין החדש, לדון בפרטי ההסכם הסופי.