בנט: "מההתחלה אמרתי לאיילת שהיא צריכה להיות בראש"

יו"ר הימין החדש לשעבר אומר כי העיכוב בהצבתה של שקד בראשות המפלגה נבע מהמחלוקת ביניהם האם לרוץ בנפרד או להתאחד עם שאר מפלגות הימין, ופירט לגבי המו"מ לאיחוד בימין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/07/19 14:18 כה בתמוז התשעט

בנט: "מההתחלה אמרתי לאיילת שהיא צריכה להיות בראש"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הימין החדש לשעבר, נפתלי בנט, קיים שידור לייב בפייסבוק והסביר על מטרות הימין החדש במגעים לאיחוד במפלגות הימין: "מההתחלה אמרתי לאיילת שהיא צריכה לעמוד בראש כי היא מביאה יותר מנדטים. חשבתי שיותר נכון שנרוץ בשני ראשים מימין לליכוד. איילת חשבה אחרת. בסופו של דבר אימצתי את הכיוון של איילת. החלטנו ללכת על קו שמאחד את כולם. כולל בן גביר ופייגלין".

"במקור התפיסה שלי הייתה הפוכה, מהתחלה אמרתי לאיילת - את הבאת יותר מנדטים אז את בראש, חשבתי שיותר נכון שנרוץ בשתי מפלגות מימין לליכוד. איילת הייתה בעד איחוד טכני אחד גדול. והיא צדקה".

"במהלך השבוע האחרון אני במגעים מול סמוטריץ' שאותו אני מעריך, וגם עם הרב רפי, יש עיכובים בצד שלהם שזה קצת נגרר. היום בשבע בערב אני אפגוש את הרב רפי. אני בא כדי לסגור ואז ננסה להכניס גם את זהות לתוך הקבוצה שתהיה מפלגה אחת גדולה".

"מדובר בגוש טכני. אחרי הבחירות כל אחד ילך לדרכו. אני יודע שאחרי האיחוד ילכו לנו על הראש ויגידו שאנחנו מכניסים קיצוניים. הרב רפי ובצלאל לא קיצוניים. הדעות שלנו שונות בנושאי דת אבל כולנו ימין. יש גוונים, אבל דקה אחרי הבחירות הימין החדש תצא לדרך. קורא לחילונים ומסורתיים להבין שהדעות שלי ושל הרב רפי וסמוטריץ שונות בענייני דת ומדינה. כך יהיה אחרי הבחירות. יעשו עלינו קמפיינים שאנחנו מכניסים אנשים בעד מדינת הלכה ונגד להט"בים אבל הדעות שלי מול שלהם שונות. זה רק גוש טכני".

"למרות שהסקרים שלנו נותנים לנו 7 ולהם 4, הצענו לרב רפי ולסמוטריץ' 60% מהרשימה, כי אנחנו לא עברנו את אחוז החסימה".