סקר מנדטים: שקד מתחזקת משמעותית על חשבון הרב פרץ

הימין החדש בראשות שרת המשפטים לשעבר פתחה פער גדול ממפלגתו של שר החינוך, מה שעשוי להשפיע על המגעים בין הצדדים. גורם המעורה במגעים לחדשות כיפה: המחלוקת היא על המיקומים, זהות היו"ר פחות מהווה בעיה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 25/07/19 08:53 כב בתמוז התשעט

סקר מנדטים: שקד מתחזקת משמעותית על חשבון הרב פרץ
הרב פרץ ושקד, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

פחות מחודשיים לפני בחירות 2019 מועד ב' ונראה שגם בנימין נתניהו וגם בני גנץ לא יוכלו להקים ממשלה ללא אביגדור ליברמן. כך עלה מסקר שפורסם הבוקר (ה') באתר וואלה, בו נראה גם שאיילת שקד והימין החדש יכולים לבוא מעמדת עליונות על פני איחוד הימין והרב פרץ.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע,  מפלגות הליכוד וכחול לבן קיבלו 29 מנדטים כל אחת, הרשימה המשותפת 12וישראל ביתנו בראשות ליברמן ניצבה על 10.

הימין החדש בראשותה של שקד קיבלה 8 מנדטים, וכך גם העבודה-גשר ויהדות התורה. ש"ס עם 7, מרצ עם 5 ואיחוד מפלגות הימין על 4 מנדטים בלבד. זהות וישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק לא עברו את אחוז החסימה. יש לציין כי הסקר, שבוצע בקרב 508 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה עם טעות דגימה של 4.4%, נערך עוד לפני ההכרזה על האיחוד בשמאל בין מרצ, לישראל דמוקרטית לסתיו שפיר. במפת הגושים ניצב גוש הימין עם 56 מנדטים ואילו גוש המרכז-שמאל עם 54. ליברמן ממשיך להסתמן כגורם שיכריע את זהות הממשלה הבאה.

בתוך כך, גורם המעורה במשא ומתן לחיבור בימין אמר לחדשות כיפה כי באופן כללי המסלול חיובי. לדבריו, ‏עיקר המחלוקת היא על המיקומים ברשימה ואילו זהות היו"ר כנראה לא תהווה בעיה. ההערכה היא ששקד תוביל את הרשימה והרב פרץ יסתפק במקום השני.