"עזיבת שפיר חיובית לעבודה", "מרצ מוכרים את אמא שלהם": בימין מגיבים לאיחוד בשמאל

השר בצלאל סמוטריץ' בירך על עזיבת שפיר שלדעתו תאפשר לעבודה לשוב להיות מפלגה "ציונית וערכית שתמכה בהתיישבות ובציונות - ולא סניף של מרצ". בן גביר: "חשבתי שמרצ זו מפלגה אידאולוגית שמתנגדת להחפצת נשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 25/07/19 08:28 כב בתמוז התשעט

"עזיבת שפיר חיובית לעבודה", "מרצ מוכרים את אמא שלהם": בימין מגיבים לאיחוד בשמאל
דעות חלוקות בנוגע לאיחוד בשמאל. סמוטריץ' ובן גביר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (ה') בצורה חיובית לחיבור בין מרצ לישראל דמוקרטית, כשבאופן מפתיע גם חלקים בימין בירכו על המהלך, אך מסיבה מאוד מסויימת.

"‏פרישת ‎סתיו שפיר ממפלגת העבודה היא בשורה חיובית", אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בתגובה לאיחוד בינה לבין ניצן הורוביץ ואהוד ברק.

לדבריו, עזיבת שפיר תאפשר למפלגת העבודה "לחזור למה שהיתה פעם - מפלגת שמאל מפוארת ציונית וערכית שתמכה בהתיישבות ובציונות - ולא סניף של מרצ. כאיש ימין כאבתי מאוד את תהליכי אבדן הדרך של העבודה. יכול להיות שאם זה היה קורה קודם העבודה לא היתה איפה שהיא היום"

לעומתו, אחד מראשי עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף את מרצ על החיבור עם אהוד ברק ששמו נקשר למיליארדר ג'פרי אפשטיין החשוד בשידול קטינות לזנות. "‏עם כל התיעוב, תמיד חשבתי שמרצ זו מפלגה אידאולוגית שמתנגדת להחפצת נשים" הוא אמר והוסיף כי "הבוקר מסתבר שלמרצ אין גבולות: החיבור עם ברק, האיש שהיחס שלו לנשים ידוע לכולנו, מוכיח שבשביל כיסא בכנסת במרצ מוכנים להיאבק לא רק למען מכירת ארץ ישראל לאויבים, אלא מוכנים למכור גם את אמא שלהם".

יתאחדו? שפיר וזנדברג

התאחדו. שפיר וזנדברגצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במפלגת העבודה בירכו על המהלך, אך לא התייחסו לעזיבתה של שפיר: "אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל. החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו".

במרצ גם שיבחו את המהלך. ח"כ תמר זנדברג אמרה כי מדובר במהלך "דרמטי לחיזוק השמאל: הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה".

חברה למפלגה, ח"כ עיסאווי פריג', ציין כי "השמאל הישראלי יצא היום לדרך, מאוחד וחזק. אל מול רוח ה"לא ימין ולא שמאל", אנחנו מציגים רשימה שמה שמאחד אותה זו הגאווה להיות שמאל ולייצג את ערכיו. רשימה שתיאבק לפתרון מדיני שתפעל לקידום השוויון לכל אדם באשר הוא אדם, לצדק אזרחי וחברתי. כולנו, גם אני, עשינו ויתורים, אבל עשינו אותם כדי לייצר תקווה, שהיתה כל כך חסרה במחנה שלנו. לייצר שלם שגדול מסכום חלקיו, לייצר את הכוח המוביל במאבק לחילופי השלטון והדרך".