דיווח: מרצ וישראל דמוקרטית על סף איחוד. ברק ישובץ במקום העשירי

מפלגתו של ניצן הורוביץ במגעים מתקדמים לחיבור עם ראש הממשלה לשעבר שצפוי להידחק לקצה הרשימה, אך יוכל לבחור ראשון תיק במקרה של כניסה לממשלה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 24/07/19 17:48 כא בתמוז התשעט

דיווח: מרצ וישראל דמוקרטית על סף איחוד. ברק ישובץ במקום העשירי
על סף איחוד? אהוד ברק, צילום: גילי יערי, פלאש 90

החיבורים בשמאל: מפלגות מרצ וישראל דמוקרטית נמצאות על סף איחוד לקראת בחירות 2019 מועד ב', כך דווח הערב (ג') על ידי הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל.

לפי הדיווח, ההבנות הראשוניות בין יו"ר מרצ ניצן הורוביץ לראש ישראל דמוקרטית אהוד ברק, הן שהאחרון ישובץ במקום העשירי בלבד ברשימה המאוחדת, אך יהיה זה שיבחר תיק ראשון במקרה של כניסה לממשלה.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההערכות הן שברק מעוניין בהחלפת שלטון נתניהו ובתיק בכיר בממשלה, אך אינו מעוניין לשמש כח"כ מן המניין באופוזיציה. בדשלב זה לא ברור כמה נציגים ממפלגתו של ראש הממשלה לשעבר ייכנסו לרשימה המאוחדת. במרצ ובישראל דמוקרטית סירבו להתייחס.

הורוביץ התייחס הערב בראיון לגלי צה"ל למגעים עם ברק ואמר כי "כסאות הכי פחות מעניינים אותי, אותי קודם כל מעניינים הערכים של השמאל". על רקע הדיווחים כאילו ח"כ סתיו שפיר מהעבודה מנסה לתווך בין מפלגות השמאל לחיבור אחד גדול, אמר הורוביץ כי "בתוך מפלגת העבודה יש מרמור קשה של בוחרים, מתפקדים ומועמדים על ההחלטה שלו לטרוק את הדלת לחיבורים בשמאל".