ההתכתשות הפומבית נמשכת: "אפשר לסגור הסכם כבר היום בצהריים"

בבית היהודי-האיחוד הלאומי מגיבים למתווה האיחוד שפרסמו בימין החדש, ואומרים כי בנט ושקד מסתמכים על סקרים ולייקים, וכי המתווה ההגיוני היחיד הוא חלוקה שווה בעשירייה: "ריצה בשני ראשים - חסר אחריות והרפתקני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/19 08:43 כא בתמוז התשעט

ההתכתשות הפומבית נמשכת: "אפשר לסגור הסכם כבר היום בצהריים"
הרב פרץ וסמוטריץ, צילום: דוברות איחוד מפלגות הימין

ההתכתשות הפומבית והספינים ההדדיים בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לימין החדש רק מתגברים. לאחר שבמפלגתה של שקד פרסמו הבוקר את המתווה המועדף עליהם לאיחוד בימין, וקראו לפרץ וסמוטריץ' לאשרו, בשתי המפלגות מגיבים ואומרים כי המתווה "מבוסס על סקרים ולייקים", וכי אין היגיון להביא שמות אלמוניים לרשימה.

"שוב חוזרים בימין החדש להסתמך על סקרים ועל לייקים כפי שעשו בעבר. אנו מזכירים שיש עולם מדומיין ווירטואלי ויש מציאות. במציאות יש לבית היהודי-איחוד לאומי 6 חברי כנסת מכהנים והימין החדש לא עברו את אחוז החסימה". נאמר בהודעת שתי המפלגות.

"אין הגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר לרשימה על חשבון ח״כים מכהנים ומוערכים שעושים עבודתם נאמנה כלפי ציבור בוחריהם. גם ברמז אי אפשר להעלות את האפשרות חסרת האחריות וההרפתקנית של ריצה בשני ראשים - היינו בסרט הזה ואסור לתת לאפשרות שתקום פה ממשלת שמאל.

בבית היהודי-האיחוד הלאומי מציגים את המתווה המועדף עליהם: "יש כאן הנהגה משולשת של שלוש מפלגות. על בסיס ההצעה ההוגנת יותר של שליש שליש (ריץ׳ רץ׳ משולש) המייצגת נאמנה את שלושת המפלגות - למרות שבימין החדש רק בנט ושקד מביאים קולות. אפשר לסגור הסכם כבר בצהריים, אין צורך לחכות עד הערב".

היוצא והנכנס. הרב פרץ ובנט

מה יהיה? הרב פרץ ובנטצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

"זאת ועוד, על רקע טענתם של הימין החדש ולפיה רשימה בראשות שקד תביא 13 מנדטים לא ברורה התעקשותם לקבל את כל המקומות שלהם בקדמת הרשימה, על חשבון חברי הכנסת המכהנים. לאיחוד מפלגות הימין יש כבר היום 6 מנדטים. אם מצביעי הימין החדש יבואו לרשימה המשותפת היא תקבל למעלה מעשרה מנדטים ואז כולם יכנסו. אם זה לא יקרה סימן שמצביעי הימין החדש לא באו ואז אין להם להלין אלא על עצמם.
יש לנו נכונות לאיחוד, וזהו זמן גורלי, אך לא ניתן שלא יהיה ייצוג ברור וערכי של הציונות הדתית בכנסת הבאה".