פעילים מרכזיים בבית היהודי ארגנו כנס סודי שמטרתו: התנגדות לשקד ובנט

"אם איילת שקד תעמוד בראש הרשימה - צריך להצביע למפלגות החרדיות", כך הורה הרב דוד חי הכהן. חברת המרכז חגית משה חשפה: "אמרנו לאיילת שהיא לא תעמוד בראש לפני כחודש". הפורום תומך ללא סייג ברב רפי פרץ לראשות הרשימה לכנסת

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/07/19 20:03 כ בתמוז התשעט

פעילים מרכזיים בבית היהודי ארגנו כנס סודי שמטרתו: התנגדות לשקד ובנט
חגית משה אמש בכנס, צילום: הותר לשימוש

אמש (א') התקיים כנס סודי של פעילים מרכזיים בבית היהודי שמתנגדים לעמידתה של איילת שקד בראש רשימה משותפת של גוש הימין. "היינו חמישה אנשים לפני חודש אצל איילת כדי שהיא תחבור לבית היהודי, תחזרי חזרה ואמרנו לה בצורה מפורשת שהיא תהיה מספר 2. אף אחד לא חשב שהיא תשנה את דעתו", כך חשפה אתמול חגית משה, חברת מרכז הבית היהודי בירושלים.

איש סודו של הרב דוד חי הכהן וחבר מרכז הבית היהודי הגיע אתמול גם כן כדי להגיד את דעתו הנחרצת של הרב בנושא: "אם איילת שקד עומדת בראשות הרשימה הכוללת, הרב יודיע לתמוך או בש"ס או ביהדות התורה. עם כל הבעיות שיש עם ליצמן ועם דרעי. ברגע שיש לנו אישה שלא שומרת שבת, היא לא תלחם על היהדות. זה לא יעניין אותה, אז אנחנו לא נהיה שם. יש עוד הרבה רבנים שיצטרפו לדבר הזה. אנחנו עומדים אחרי הרב רפי שיעמוד במקום הראשון".

עו"ד משה חניה ראש סניף הבית היהודי בצפת ושלעבר ראש עירית צפת אמר אתמול: "אמרתי להם בקול: בוש והיכלמו. בו"ש זה ראשי תיבות של בנט ושקד. הגאווה עלתה להם לראש. דעתם זכה עליהם. לנסות לפרק ממשלה כדי להיות שר ביטחון, ולעזוב את תיק החינוך. אם חלילה היה קורה מצב שבנט היה עובר עם ארבעה מנדטים או חמישה, והבית היהודי היה מתפרק, לא הייתם מקבלים אחד בעשירייה של בנט ושקד". 

בכנס הוחלט להקים קבוצת פעולה שתפעל במרץ בימים הקרובים לחיזוק הזהות הציונית של הרשימה לכנסת. הפורום תומך ללא סייג ברב רפי פרץ לראשות הרשימה לכנסת, מתנגדים להצבת איילת שקד במקום ראשון, דורשים לשמור על הזהות הציונית דתית של הרשימה, יוצאים להחתמה לדרישה להצבעה חשאית במרכז הבית היהודי, כשיובא להצבעה הסכם האיחוד עם הימין החדש.