מאחורי הקלעים במו"מ: תיק המשפטים והמיקומים בעשירייה הראשונה

המשא ומתן בין המפלגות עדיין תקוע. בבית היהודי התחייבו בפני שקד על המקום הראשון ותיק המשפטים בתמורה לשישה מקומות בעשירייה הראשון, אולם בימין החדש מתעקשים על חצי חצי. בימין החדש עורכים שינויים ברשימה, ועל פי הערכות ישדרגו את רוני ססובר מהמקום ה-13 לרביעייה הראשונה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/07/19 19:44 כ בתמוז התשעט

מאחורי הקלעים במו"מ: תיק המשפטים והמיקומים בעשירייה הראשונה
מנסים לגבש הסכם. סמוטריץ', פרץ, בנט ושקד, צילום: אלסטר, פלאש 90, יהונתן סינדל ופלאש 90

מאז הכתרתה הרשמית של איילת שקד ליושבת ראש הימין החדש החלו מאמצים לאיחוד המפלגות מימין לליכוד, אולם נראה כי המאמצים האלו חורקים ולימין החדש מגיע לשולחן המשא ומתן עם דרישות גבוהות. לחדשות כיפה נודע כי מעבר למקום הראשון ברשימה שקד דורשת התחייבות למשרד המשפטים, ממנה פוטרה לטובת ממשלת מעבר. לשני התנאים האלו כבר הסכימו באיחוד הימין, למרות בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שלא התחייבו בפניה על כך. 

הנושא העיקרי שעדיין במחלוקת הוא המיקומים בעשירייה הראשונה. בימין החדש דורשים כי הרשימה תורכב מחציתה מהימין החדש ומחציתה מהבית היהודי- איחוד לאומי, ואילו באיחוד הימין דורשים כי בעשירייה הראשונה יהיו ארבעה מועמדים מהימין החדש ושישה מאיחוד הימין. דרישת הבית היהודי נעוצה בטענה כי בכנסת הנוכחית הם הצליחו להכניס שישה ח"כ, וזה התמורה לכך שהימין החדש קיבל את המקום הראשון. הימין החדש, לעומת זאת, מסתכל על הבית היהודי-איחוד לאומי כמפלגה אחת ולכן הם צריכים לקבל מקומות חצי מהמקומות ולא את הרוב. 

הימין החדש מגיע לשולחן המשא ומתן עם רשימה מחודשת לאחר שרבים מהרשימה הקודמת פרשו. מתן כהנא, ששובץ במקום הרביעי בבחירות הקודמות קודם למקום השלישי, במקום אלונה ברקת. שולי מועלם נותרת במקום החמישי. על פי הערכות בנט יציב את רוני ססובר, מקום 13 ברשימה הקודמת, במקום הרביעי. 

גורם באיחוד מפלגות הימין תוקף את הימין החדש: "שקד במקום הראשון, אבל בנט עדיין היו"ר ומנהל את המפלגה.נפתלי מתנהג כמו ליברמן, שמגיע עם דרישות מוגזמות, רק כדי לפוצץ את המו"מ וללכת בסוף בשתי מפלגות. אם איילת אמרה שהיא צריכה להיות במקום הראשון כדי להציל מנדטים ואת שלטון הימין שתתנהג באחריות המתבקשת ממנהיגה שקיבלה הזדמנות שנייה בחסד". 

בימין החדש סרבו להגיב לידיעה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן