ברק מתנצל: "אני נושא באחריות"

ראש הממשלה לשעבר התנצל על הרג המפגינים הערבים במהומות אוקטובר 2000 בואדי ערה, עם פתיחת האינתיפאדה השניה. המטרה: לאפשר חיבורים בשמאל שלא יבריחו מצביעים מהמגזר הערבי, עבורם ברק מהווה 'סדין אדום'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/07/19 13:11 כ בתמוז התשעט

ברק מתנצל: "אני נושא באחריות"
מתנצל. אהוד ברק, צילום: גילי יערי, פלאש 90

אהוד ‏ברק מתנצל. ראש הממשלה לשעבר התנצל בראיון ב'כאן' על הרג המפגינים הערבים בוואדי ערה, במהלך אירועי אוקטובר 2000, אז נהרגו 13 מפגינים שהתפרעו מאש כוחות הביטחון.

ברק אמר כי "אני נושא באחריות בכל מה שהתרחש בתקופת כהונתי כראש ממשלה, בהם גם אירועי אוקטובר". לדברי ברק, "אין מקום למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון של המדינה שלהם. אני מביע צער והתנצלות בפני המשפחות ובפני החברה. אני יכול להיות זה שיביא לפתרון".

מטרת ההתנצלות של ברק היא ליצור בסיס לחיבורים בגוש השמאל, ככל הנראה עם מפלגת מרצ, מתוך כוונה שחיבור כזה לא מצביעים מהמגזר הערבי ויפגע ב'בייס' של מרצ במגזר. ברק נחשב ל'סדין אדום' בעיני רבים בחברה הערבית, מאחר שעמד בראש הממשלה במהלך מהומות אוקטובר 2000, עם פרוץ האינתיפאדה השנייה.

הבוקר פרסם ח"כ עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ מאמר בעיתון הארץ, בו כתב כי הוא מצפה מברק להתנצל על הרג המפגינים. במאמר פירט פריג' את הדברים שהיה רוצה לשמוע מברק כהתנצלות, וכתקווה לעתיד טוב יותר בשילוב החברה הערבית במדינה.