נתניהו על האיחודים בימין: "רק ליכוד גדול"

ראש הממשלה התייחס למגעים לאיחוד במפלגות הימין ואמר כי "מי שרוצה ממשלת ימין בראשותי - שיצביע ליכוד. כדי שנוכל למשול רק ליכוד גדול". עוד אמר: ""אינני רוצה ממשלת אחדות. אני רוצה ממשלת ימין של 61 ח"כים בראשותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 17:42 יח בתמוז התשעט

נתניהו על האיחודים בימין: "רק ליכוד גדול"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

"קמפיין הגוועאלד" של נתניהו התחיל? ראש הממשלה, שקיים הערב (א') שידור לייב בעמוד הפייסבוק שלו, והשיב לשאלות גולשים, אמר כי רק הצבעה לליכוד תביא ממשלת ימין. ראש הממשלה התייחס למגעים לאיחוד במפלגות הימין שמימין לליכוד.

"הלקח החשוב ביותר הוא שמי שרוצה ממשלת ימין בראשותי - שיצביע ליכוד". אמר ראש הממשלה. "רק ליכוד גדול אל מול כל השמאל. כדי שנוכל למשול - רק ליכוד גדול. אני לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו, ולגבי הימין אני כן מתערב - רק ליכוד".
נתניהו הוסיף: "אינני רוצה ממשלת אחדות. אני רוצה ממשלת ימין של 61 ח"כים בראשותי".

בהמשך פרסם ראש הממשלה סרטון נוסף בו אמר כי "בעקבות השידור החי קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים ונחזור שוב פעם לבחירות. אתה חייב להתערב. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".

מוקדם יותר פורסם כי ראש הממשלה מפעיל לחץ כבד על יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, שלא להסכים לאיחוד עם הימין החדש, ולא לוותר על המקום הראשון לטובת איילת שקד, בטענה שאיחוד כזה לא יוסיף מנדטים. עוד דווח כי גם רעיית ראש הממשלה היתה מעורבת במגעים.