ליברמן על הרב טאו: "חשוך. קבע שיא חדש בפורענות כלפי נשים"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להקמת מפלגת נעם ולברכה שקיבלה מנשיא ישיבת הר המור: "הלחץ בקהילה החרד"לית גבוה מאד, אחרת לא ניתן להבין כיצד מי שבמשך שנים שמר על עמימות בכל הנוגע להתבטאויות פוליטיות, בירך את המפלגה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/07/19 11:09 טז בתמוז התשעט

ליברמן על הרב טאו: "חשוך. קבע שיא חדש בפורענות כלפי נשים"
ליברמן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (ו') את הרב צבי טאו והאשים אותו בפורענות כלפי נשים. זאת על רקע הברכה ששיגר למקימי ותומכי מפלגת נעם.

"הלחץ בקהילה החרד"לית גבוה מאד", ניתח ליברמן בפייסבוק, "אחרת לא ניתן להבין כיצד הרב צבי ישראל טאו - נשיא ישיבת הר המור, שבמשך שנים שמר על עמימות בכל הנוגע להתבטאויות פוליטיות, חרג אתמול ממנהגו ויצא לברך את מפלגת נעם, שהוקמה על פי הנחייתו, בדרכה החדשה".

 יו"ר ישראל ביתנו לא חסך ביקורת מהרב הבולט בציונות הדתית וכתב כי "זה אותו רב שבחוברת שהוציא תחת הכותרת 'שעשני כרצונו', קבע שיא חדש בפורענות כלפי נשים לצד אטימות חברתית '...השכלה לנשים תפגע באיכות החיים של האומה...', טוען הרב טאו וממשיך '...הבית הוא המקום של האישה - ולא המרחב החברתי'".

בהמשך הוא בחר לציין כי לא כל הרבנים מחזיקים בדעה דומה: "כדאי לזכור שלא כל הרבנים חשוכים. אחד הרבנים החשובים - הרב יצחק הרצוג עודד את רעייתו הרבנית שרה הרצוג, לצאת מד' אמות ולהפוך למנהיגה פמיניסטית דתית־לאומית. היא זכתה להקים את תנועת 'אמונה', שהפכה לפאר מוסדות החינוך והרווחה, והנהיגה ביד רמה את בית החולים בכניסה לירושלים שנושא כיום את שמה". 

אתמול שלח הרב טאו ברכה למפלגה החדש של הזרם השמרני בציונות הדתית וכתב: "הנני לברך את כל העוסקים, בצרכי ציבור באמונה ובכוונות טהורות ואמיתיות, הנלחמים על חרות עמנו בהקמת רשימת נעם, שתחול ברכת ה' וסייעתא דשמיא על ההשתדלות הזאת ועל המאמץ הזה ובע''ה נכוון באתה חונן לאדם דעת ,לדעת שיש צמיחת ישועה. שלש פעמים בתפילת שמונה עשרה מוזכרת הגאולה בתור צמיחת ישועה, צמיחה שהיא הולכת ומוסיפה".