גורם בבית היהודי לכיפה: "מעריך שנסגור עם הימין החדש בימים הקרובים"

הרב פרץ ושקד ממשיכים להתעקש על ראשות הרשימה המאוחדת, אך גורם בבית היהודי ציין: "זה משא ומתן והכל פתוח". על עוצמה יהודית: "יש לבן גביר את המספר של הרב רפי". בעוצמה יהודית טענו כי אין בין המפלגות כל קשר

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/07/19 10:28 טז בתמוז התשעט

גורם בבית היהודי לכיפה: "מעריך שנסגור עם הימין החדש בימים הקרובים"
יסגרו בימים הקרובים? הרב פרץ ובנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בבית היהודי שידרו הבוקר (ו') אופטימיות בנוגע לחיבור בימין הדתי. בכיר במפלגה אמר לחדשות כיפה כי חלה התקדמות במשא ומתן כי עולה הסבירות שבמהלך השבוע הבא הצדדים יגיעו להסכמות על ריצה טכנית משותפת.

בנוגע לזהות העומד או העומדת בראש, הצדדים עדיין לא הגיעו לעמק השווה, אך לדברי הגורם למרות שהרב פרץ מתעקש ומאמין שהוא זה שצריך להוביל את הרשימה, ולעומתו גם איילת שקד לא מוותרת על הבכורה, "זה מו"מ והכל פתוח".

יחזרו לשבת יחד? שקד וסמוטריץ

בקרוב באותה רשימה? שקד וסמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוגע לצירופה של עוצמה יהודית, נראה כי העניינים הרבה יותר מורכבים. בבית היהודי לא פוסלים חבירה מחודשת לאיתמר בן גביר וחבריו אך בשלב זה לא מתכוונים להתאמץ במיוחד ואומרים כי אם בן גביר מעוניין לחזור הוא יודע למי הוא צריך לפנות.

בעוצמה יהודית טענו מנגד, כי אין בינם לבין הבית היהודי-איחוד לאומי כל קשר. ההערכות שם מדברות על כך שעד שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ייכנס לעובי הקורה נושא החיבורים בימין הדתי לא יתקדם בצורה משמעותית. גורם אחר ציין כי קשרי המפלגה עם שקד "מצויינים", מה שעשוי לרמוז כי לדבר עשויה להיות משמעות במגעים לחיבור הטכני בין כלל מפלגות הימין הדתי.

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך צילום: דוברות הבית היהודי

בהודעה ששלח מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, למתפקדי המפלגה הוא התייחס למגעים עם שקד ובנט ואמר: "אנו נמצאים כעת במו"מ שמתקדם יפה מול הימין החדש. טיבו של מו"מ שהוא מתנהל בחדרים סגורים. הדברים החשובים באמת נשארים בחדר עד החתימה על ההסכם. דברים אחרים יוצאים החוצה. חלקם מדוייקים וחלקם לא קרובים למה שקורה באמת".

לדבריו, "כולנו אנשים אחראיים. פיצול הכוחות מסוכן להמשך קיומה של הציונות הדתית ומסכן את גוש הימין כולו. אין לנו ולשאר שותפינו למו"מ מהימין החדש ובכלל, שום ברירה אחרת מלבד ריצה משותפת ברשימה אחת ואנו פועלים כל העת לשם כך". בימין החדש לא אישרו כי חלה התקדמות במשא ומתן.