סקר מנדטים: שקד פותחת פער על הרב פרץ

מסקר שנערך עבור 103FM עלה כי איחוד הימין בעמדת נחיתות במו"מ עם הימין החדש. בנוסף, ריצה משותפת בשמאל, בין העבודה למרצ, תפגע דווקא בכחול לבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/19 09:54 טז בתמוז התשעט

סקר מנדטים: שקד פותחת פער על הרב פרץ
הסקר יסלול את דרכה של שקד לראש? הרב פרץ ושקד, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

כולם במערכת הבחירות 2019 מועד ב' אוהבים לדבר על הצורך והחשיבות בחיבורים, אך מסקר שפורסם הבוקר ב 103FM עלה כי חיבור בין העבודה למרצ לא יגדיל את גוש השמאל. וכי הימין החדש מתרחקת מאיחוד מפלגות הימין.

מהסקר, שנערך על ידי מכון סמית לפני הודעת הצטרפותה של אורלי לוי־אבקסיס למפלגת העבודה, עלה כי במידה ומפלגותיהם של עמיר פרץ וניצן הורוביץ יתמודדו יחד, הן תקבלנה 13 מנדטים, 2 יותר מאשר ריצה בנפרד. עם זאת, בתרחיש כזה, בני גנץ וכחול לבן הם אלה שיפסידו את 2 המנדטים.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ויו"ר העבודה, עמיר פרץ

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ויו"ר העבודה, עמיר פרץצילום: הותר לשימוש

בתרחיש שבו כלל המפלגות יתמודדו בנפרד עלה כי הליכוד ובנימין נתניהו יקבלו  32מ מנדטים, כחול לבן  - 29, הרשימה המשותפת - 10, ישראל ביתנו -9, ש"ס - 8 ויהדות התורה - 7.

הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתליבנט תקבל 6 מנדטים, כמוה גם מפלגת העבודה, מרצ עם 5, איחוד הימין בראשות הרב רפי פרץ עם 4 בלבד וכך גם ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק. גוש הימין יעמוד על 57 מנדטים, גוש מרכז שמאל על 54, ואילו ליברמן ימשיך להיות הגורם שצפוי להכריע איזו ממשלה תוקם לאחר הבחירות.

*הסקר נערך על ידי מכון סמית בקרב 597 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל עם טעות דגימה של 4.1%.