נתניהו: "אני רואה חשיבות בהכשרת דור ההמשך של ההנהגה"

רגע לפני שיהפוך למי שכיהן כראש ממשלה יותר מכל אחד אחר לפניו, מתייחס ראש הממשלה לשריונה של איילת שקד בליכוד, למתחרו בני גנץ ואיך הוא רואה את דור ההמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 08:35 טו בתמוז התשעט

נתניהו: "אני רואה חשיבות בהכשרת דור ההמשך של ההנהגה"
צילום: פלאש 90

בסוף השבוע הקרוב יציין בנימין נתניהו הישג אישי מבחינתו, כאשר יהפוך למי שכיהן בתפקיד ראש הממשלה בישראל מספר הימים הרב ביותר, וישאיר במקום השני את דוד בן גוריון. נתניהו אומר בראיון מיוחד ל"ישראל השבוע": "הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה. גילינו שאנחנו יכולים למנף את תכונות היסוד של העם הזה לכדי עוצמות בלתי רגילות. העם הזה - יש לו עוצמות בלתי רגילות בכלכלה, בביטחון, במדינאות. הוכחנו שאפשר להפוך את ישראל ממדינה קטנה שנמצאת בפינה של המזרח התיכון לכוח מרכזי בעולם".

במהלך הראיון נשאל נתניהו כיצד, בראי הזמן, הוא מתייחס לאלו שאמרו בעבר שישראל היא מדינה שמערערת את היציבות במזרח התיכון והוא השיב: "פעם גם אמרו שכל הבעיות של המזרח התיכון הן תוצר של הבעיה הפלשתינית, היום אין מי שיטען את זה ברצינות. אפילו אויבינו המושבעים מתביישים להגיד את זה, מפני שהמאבק כאן הוא בין ימי הביניים לבין המודרניזם – בין העריצות של האסלאם הקיצוני לבין כוחות החופש. זה המאבק הכי פשוט. לעמוד מול הפונדמנטליזם האסלאמי שרוצה להשתלט קודם על המזרח התיכון ואחר כך על העולם כולו". 

נתניהו מרבה לאורך השנים לדבר על איראן, על ההתבטאויות המסוכנות המגיעות מטהרן, ועל הסכנות הנשקפות מפרויקט הגרעין שלה לישראל ולעולם כולו.

על השאלה אם מבחינתו היעד כרגע הוא הפלת המשטר האיראני או לחילופין הגעה למשא ומתן על שיפור הסכם הגרעין, אומר ראש הממשלה: "אני לא אתאבל אם המשטר יפול; אבל יכול לבוא גם שינוי בתוך המשטר".

ראש הממשלה קיווה לאחר הבחירות האחרונות להקים ממשלה יציבה ולהמשיך איתה לעוד ארבע שנים, אלא שהכנסת ה-21 החליטה לפזר את עצמה וללכת לבחירות חוזרות. בראיון הוא הסביר:  "הבחירה בבחירות הקרובות תהיה לגבי מי יהיה ראש הממשלה הבא. אני, עם היכולות שלי, אובני גנץ שהוא חסר ניסיון. גנץ אינו יכול לפעול בזירות השונות. הוא גם לא שותף לאותן תפיסות מדיניות ובטחוניות, גם אם ינסה לטשטש את זה. כדי להיות היום מנהיג מדינת ישראל צריך להיות מסוגל לשחק במגרש העולמי. אם הוא אינו יכול לפעול בארצות הברית מול הכוחות השונים, ומול גורמים אחרים בעולם – ישראל לא תמשיך להתקדם בנתיב הנוכחי".

נתניהו נמנע מלהתייחס לשריונה של איילת שקד ברשימת הליכוד:  "צברתי ניסיון מדיני, בטחוני, כלכלי ופוליטי. והניסיון הפוליטי שלי אומר שלא צריך לענות על השאלה הזאת". 

לגבי העתיד אמר: "אני רוצה עוד להכשיר את דור ההמשך של ההנהגה", והדגיש כי הוא מייחס למאמץ הזה חשיבות רבה בקדנציה הבאה.