מפלגת נעם נגד יוטיוב: "סתימת פיות ומנגנון השתקה"

המפלגה מבית הר המור עותרת לועדת הבחירות כנגד יוטוב וחברות פרסום על שלא הסכימו לפרסם את תעמולת הבחירות של המפלגה הטרייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 08:15 טו בתמוז התשעט

מפלגת נעם נגד יוטיוב: "סתימת פיות ומנגנון השתקה"
מפלגת נעם, צילום: מפלגת נעם

מפלגת נעם תגיש היום (ה') עתירה דחופה לועדת הבחירות המרכזית כנגד חברת יוטוב וכנגד מספר חברות פרסום אשר סרבו למכור למפלגה שטחי פרסום. בנעם יבקשו מיו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר להורות ליוטוב ולחברות הפרסום שלא לחסום את פרסומי המפלגה.

מדובר בחברה המשווקת את שילוט הענק על מלון פארק בירושלים, ועל חברת הפרסום המשווקת את הפרסום על אוטובוסים של חברת אגד הסעים אשר סרבו לאפשר למפלגת נעם להעלות קמפיין פרסומי אצלהם.

נזכיר כי מלון פארק הסיר לפני מספר חודשים בעקבות לחץ של ארגוני הקרן החדשה שלט ענק של תנועת חזון אשר נכתב עליו "אבא ואמא = משפחה" וזאת שעות בודדות לאחר שנתלה.

במפלגת נעם סיפרו כי גם הערך 'מפלגת נעם' הוסר מספר פעמים מאתר ויקיפדיה. במפלגה הסבירו שמדובר במתקפה מתוכננת נגדה, ובניסיונות לחבל במערכת הבחירות בישראל. 

בעקבות כך פתחו בנעם קבוצות וואטסאפ בהם חברים אלפי חברים אשר מפיצים את חומרי ההסברה ואת סרטוני המפלגה ברשתות. את העתירה יגיש עו"ד גיא בוסי מומחה לדיני מפלגות אשר נשכר ע"י המפלגה. 

ממפלגת נעם נמסר "סתימת הפיות ומנגנון ההשתקה הן בדיוק הסיבה שבגללה צריך "נעם" חזקה בכנסת. לא ייתכן שקבוצה קטנה תקבע לכולנו מה מותר לחשוב ומה אסור. נעם תמשיך להציג לציבור את האני מאמין שלה בגאון ובלא חשש. המרחב הציבורי שייך לכל עם ישראל. זוהי דוגמא מובהקת לניסיון לסתום פיות. לכן נעם תפנה בעתירה ליו״ר ועדת הבחירות המרכזית. כולם מוזמנים לקבל את חומרי המפלגה ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ."