בנט בראיון ראשון במערכת הבחירות: "חיבור עם החלק החרד"לי יוביל את הימין החילוני לכחול לבן"

יו"ר הימין החדש התייחס לראשונה להתפתחויות הפוליטיות במערכת בחירות 2019 מועד ב': "הלקח הגדול הוא שאנחנו צריכים חיבורים. בימים הקרובים שקד תקבל החלטה, מעריך שנרוץ יחד. לא אגיד איזה שר אני רוצה להיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 17:51 יד בתמוז התשעט

בנט בראיון ראשון במערכת הבחירות: "חיבור עם החלק החרד"לי יוביל את הימין החילוני לכחול לבן"
יהיה איחוד? הרב רפי ובנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר החינוך לשעבר ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, שבר הערב (ד') שתיקה ארוכה והתבטא בשלל נושאים בראיון לגלי צה"ל וביניהם, החיבור מחדש לאיילת שקד, שיתוף הפעולה העתידי עם איחוד הימין, והתפקיד שאותו ידרוש במידה ויצטרף לממשלה.

"הלקח הגדול מהבחירות", אמר בנט, "הוא שאנחנו צריכים חיבורים. כל חיבור שנעשה יהיה טכני בלבד, ובכך איני פוסל אף אחד - גם לא את הליכוד".

לצד זה, הוא ניסה לצנן את ההתלהבות מחיבור למפלגתם של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ': "אם נתחבר לאיחוד מפלגות הימין, עם החלק החרד"לי, ציבור גדול בימין החילוני יישאר מיותם ויילך לאביגדור ליברמן וכחול לבן". על מחליפו בתפקיד שהתבטא בנושא טיפולי המרה ומאוחר יותר חזר בו אמר כי "הוא שגה בדבריו על טיפולי ההמרה ותיקן את עצמו, אבל עשו פה את אם כל העליהומים התקשורתיים. הוא שגה, תיקן - הלאה"

בנט גם סיפר כי כלל לא בטוח ששותפתו בעבר, איילת שקד, תצטרף אליו שו לימין החדש: "בימים הקרובים היא תקבל החלטה, מעריך שנרוץ יחד. היא לא מהססת, אלא מפעילה שיקול דעת מה הדבר הנכון עבור גוש הימין"

כשנשאל האם הוא עדיין מכוון לתפקיד שר הביטחון הוא נזהר מלצאת בהצהרות והבהיר: "למדתי לקח. לא אגיד איזה שר אני רוצה להיות". על ההזדמנות השניה שקיבל לאחר שלא עבר את אחוז החסימה בבחירות הקודמות אמר: "לא חגגתי בהכרזה על בחירות חוזרות, למרות שכאילו זכיתי בלוטו. כאזרח נכנסנו לחצי שנה נוספת של טרללת וקיטוב בעם"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן