הפגישה הקשה בין שקד לרב פרץ: "יש לך תקרת זכוכית" - "לא אסלח לך"

חילופי דברים קשים בפגישה בין יו"ר הבית היהודי לשרת המשפטים לשעבר, שהתקיימה לפני כחודש וחצי, במסגרת הניסיונות לאחד את רשימות הימין. הרב פרץ טען כי כוחה של שקד מוגבל, בעוד שהיא האשימה אותו כי גרם לפיטורים שלה ושל בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 08:37 יד בתמוז התשעט

הפגישה הקשה בין שקד לרב פרץ: "יש לך תקרת זכוכית" - "לא אסלח לך"
הרב רפי פרץ ואיילת שקד, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

יהיה איחוד? יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד, נפגשו לפני כחודש וחצי, במטרה להגיע להסכמה על ריצה משותפת. כך דווח הבוקר (ד') ב'וואלה'. על פי הדיווח, המפגש התקיים באווירה קשה, והשניים החליפו אמירות קשות ביניהם, כשהרב פרץ אמר לשקד: "פה יש לך תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון", והיא האשימה אותו כי גרם לפיטוריה: "לא אסלח על כך שדרשת את הפיטורים שלי ושל נפתלי", אמרה, זאת על אף ההכחשות הפומביות מצד אנשי הרב פרץ כי פנו לראש הממשלה בנושא.

גורם המעורה בפרטי הפגישה צוטט ואמר כי "השניים נפגשו כדי לבדוק היתכנות לאיחוד מימין לליכוד אבל השיחה הייתה ברובה באווירה קשה".

היוצא והנכנס. הרב פרץ ובנט

יהיה איחוד? הרב פרץ ונפתלי בנטצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בנוסף, דווח בידיעה כי במסגרת המגעים לאיחוד, שקד דורשת שוויון בהרכבת הרשימה המאוחדת: ארבעה מקומות לימין החדש מול חמישה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, כשהמקום הנוסף - העשירי ברשימה - יינתן לנציג עוצמה יהודית. מנגד בסביבת הרב פרץ דורשים לחלק את הרשימה שווה בשווה, שליש לימין החדש, שליש לבית היהודי ושליש לאיחוד הלאומי, כשמקומה של עוצמה יהודית לא מוזכר.

מעבר לכך, כמובן, ישנו הקרב על הראשות, כאשר שקד דורשת את המקום הראשון, ומתבססת על הסקרים המנבאים לה את המספר הגבוה ביותר של מנדטים אם תעמוד בראש, ואילו הרב פרץ מוסיף לטעון כי בראש הרשימה המייצגת את הציונות הדתית צריך לעמוד אדם - או אישה - מטעם הציונות הדתית.

מטעמו של הרב רפי פרץ נמסר: "בכל פגישה עם שקד, ללא קשר מגדרי, חוזר הרב רפי על כך שבראש המפלגה המייצגת את הציונות הדתית צריך לעמוד בן או בת הציונות הדתית. הרב רפי הגיע להוביל בבחירות האחרונות את הבית היהודי אחרי שננטשה, נהג באחריות כשחיבר את איחוד מפלגות הימין ומנע הקמת ממשלת שמאל. הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ימשיך במאמצים לאחד את כל מפלגות הימין ברשימה אחת".

איילת שקד סירבה להגיב.