צפו: אהוד ברק מסביר איפה יעבור הגבול הישראלי

יו"ר ישראל דמוקרטית סייר באריאל והתחייב: "תוך שנתיים יהיה למדינת ישראל גבול". יוסי דגן בתגובה: "אהוד ברק הוא פירומן חסר בושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/19 22:01 יג בתמוז התשעט

צפו: אהוד ברק מסביר איפה יעבור הגבול הישראלי
אהוד ברק, צילום: פלאש 90

אהוד ברק, יו"ר ישראל דמוקרטית, סייר היום (ג') באריאל והתחייב לכונן הסדר עם הפלסטינים בתוך שנתיים: "אם אפשר יהיה לעשות הסדר, וזה רחוק מלהיות וודאי, נגיע לסיכום הגבול בהסדר. אם לא יהיה ניתן להגיע להסדר, מדינת ישראל תצטרך להחליט איך היא מונעת את המדרון החלקלק של מדינה או לא יהודית או לא דמוקרטית או שתיהן". 

"מתחייבים תוך שנתיים, מכינון ממשלה שאנחנו נוטלים חלק ממנה בהקמתה, לכך שיהיה למדינת ישראל גבול שיכיל את כל האינטרס הביטחוני שלנו, שבול שיכיל רוב יהודי מוצק לדורות וגבול שימנע את הצורך לספח מיליוני פלסטינים למדינת ישראל", כך אמר ברק בהצהרתו לעיתונאים בסיורו ביהודה ושומרון. 

עוד הוסיף ברק: "בתוך הגבול הזה יהיו גושי היישובים- גוש עציון, מעלה אדומים, גבעת זאב ואריאל. מעבר לגבול הזה יהיה שטח שבוא העת, אם וכאשר יבשילו התנאים, תוקם בו מדינה פלסטינית. אנחנו נפרדים מהפלסטינים, אבל השליטה הביטחוניים בכל השטח כולל מעבר לגבול הזה עד נהר הירדן כולל הפיקוח על מעבר4י הגבול עם ירדן יישאר בידיי ישראל כל טווח הנראה לעין". 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון תוקף את הגעתו של אהוד ברק לאריאל:"אהוד ברק הציע לארכי טרוריסט יאסר ערפאת יותר מקו אריאל, והביא עלינו את מלחמת אוסלו-האינתיפאדה השניה, עם אלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים. לאחר שאזרחי מדינת ישראל הראו לו את הדרך החוצה, האומץ שלו לבוא אל השומרון ולתת עוד קצת מעצותיו "הטובות" מעורר השתאות על מושג החוצפה ועזות הפנים. אזרחי מדינת ישראל מאסו באהוד ברק הפירומן, המתעקש פעם אחר פעם לנסות להצית את המזרח התיכון מחדש".