אלעזר שטרן: "הרב רפי פרץ לא יכול להיות שר החינוך"

איש הציונות הדתית של מפלגת כחול לבן טוען כי הרב רפי קרוע בין הרבנים שאחריהם הוא הולך, לבין הערכים של החברה הישראלית. "הוא לא יכול להיות שר חינוך כשהוא כל כך קרוע בין הערכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/19 11:25 יב בתמוז התשעט

אלעזר שטרן: "הרב רפי פרץ לא יכול להיות שר החינוך"
ח"כ אלעזר שטרן, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

איש הציונות הדתית של מפלגת כחול לבן, ח"כ אלעזר שטרן מגיב הבוקר (ב') לדבריו של הרב רפי פרץ בעניין טיפולי ההמרה ואומר כי שר החינוך לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו. "הוא לא יכול להיות שר חינוך כשהוא כל כך קרוע בין הערכים של החברה הישראלית, שאולי הוא מאמין בהם, לבין מה שאומרים לו הרבנים שלו". שטרן אף אמר כי נעצב לשמוע את דברי פרץ, אך הוסיף: "אני לא יכול להגיד שהופתעתי". את הדברים אמר שטרן באולפן Ynet.

שטרן תקף את הרב פרץ ואמר כי "זה כאילו הוא אומר 'שחור זה בן אדם לא טוב. הוא צריך להשתנות להיות לבן. אני מוכן לעזור לו אבל אם הוא לא ירצה אני אמשיך להתייחס אליו כשווה אבל טוב שהוא יהיה לבן'. זה כאילו אותו הדבר. הוא לא מבין את מה שאנחנו מבינים, שזהות מינית זה לא דבר שבן אדם בוחר, זה חלק מהיישות שלו, הוא ככה נולד. אתה לא יכול הגיד לו 'אתה רע, אתה צריך להשתנות', זה לא עובד".

חברת מפלגת הבית היהודי, ח"כ עידית סילמן הגיבה לשטרן ואמרה: "הוא מכיל ומכבד את כולם, אבל בסופו של דבר הדעה שלו עצמו. הוא אמר את הדברים מתוך מקום מכבד, מתוך מקום מכיל. הוא אמר שהוא לא שופט אף אחד על פי הנטייה המינית שלו. הוא ידע לחבק את התלמידים שלו, להפנות אותם לטיפולים מקצועיים ולהיות שם בשבילם".

מוקדם יותר היום, התבטא גם ח"כ גבי אשכנזי בכל הקשור לדבריו של הרב רפי פרץ ואמר כי הוא אינו יהיה שר חינוך בממשלה הבאה.