דף המסרים של ישיבת הר המור נחשף: מה חושבים בישיבה על סמוטריץ', בנט וגוש הימין?

מפלגת נעם הטרייה, מבית מדרשו של הרב טאו, מסבירה לתומכיה מה דעתה על הרב פרץ וסמוטריץ': "הם בהחלט מאמינים, אבל זה לא מספיק", וגם הם כבר מבינים כי הם לא מספיק גדולים כדי להקים מפלגה עצמאית: "לא מן הנמנע שאפשר לזרוק קולות לפח כדי לעורר את עם ישראל"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/07/19 12:44 יא בתמוז התשעט

דף המסרים של ישיבת הר המור נחשף: מה חושבים בישיבה על סמוטריץ', בנט וגוש הימין?
הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

דף המסרים של מפלגת נעם מבית מדרשו של הרב טאו נחשף. בין השאלות: האם אתם חושבים שיש לזה סיכוי, והאם הם יגרמו לזריקת קולות לפח, ומה דעתם עם סמוטריץ', פרץ?. נראה כי במפלגה החדשה של הישיבה החרד"לית החליטו להדהד את מסרי המפלגה, בתקווה להפחיד אפילו יותר את חברי הבית היהודי-איחוד לאומי, פן יחברו לבנט ושקד. 

צילום: ללא

במענה לשאלה האם אתם באמת חושבים שיש לזה סיכוי, ענו במפלגה: "זאת לא השאלה הנכונה, השאלה האם יש לנו ברירה אחרת? האם אנחנו מסוגלים להמשיך לשתוק בבמות הכי מרכזיות את האמת הפשוטה שאבא ואמא זו משפחה, שהצבא צריך לנצח ושלהתחתן עם ערבי או גוי בגיור רפורמי זו התבוללות"?. 

בישיבה טוענים גם כי פוליטיקה היא דבר סבוך ולא תמיד לוגי:  "יש עכשיו אינטרסים שיכול בהחלט להביא למינוף את הכוח הפוליטי שלנו, אם ניכנס הפעם זאת תהיה הצלחה מרשימה, ואם לא, אז ניכנס בפעם הבאה". 

צילום: ללא

 

בישיבה מודים שהם כוח קטן, שלא מספיק כדי להקים מפלגה עצמאית. שאלה נוספת בדף היא מה יכולה להיות ההשפעה של כח קטן כמוהם? התשובה של הישיבה היא: "מספיק לראות כיצד השמאל הקיצוני משפיע על השיח הישראלי והחדיר את מסריו". ומוסיפים: "במקרה שלנו זה צריך להיות פשוט יותר, כיוון שציבור רחב מחכה כבר לשמוע את השיח הנורמלי שהשתתק בשנים האחרונות". 

במענה לשאלה האם תגרמו לזרוק קולות לפח, עונים בישיבה: "אם הדרך היחידה לעורר את עם ישראל היא לזרוק קולות לפח, אז לא מן הנמנע שאפשר גם לזרוק קולות לפח. כי חייבים להבהיר שיש באמת ציבור שזה מעניין אותו. אבל למעשה אנחנו לא חוששים מזה". 

ומה אומרים בישיבה על שר סמוטריץ' והרב רפי: "הם בהחלט מאמינים, אבל זה לא מספיק. זו לא המשימה העיקרית שלהם". 

במענה לשאלה על פיצול גוש הימין אומרים בישיבה: "גוש הימין חשוב אבל טובת המדינה חשובה יותר. המצב כיום הוא כזה שאם אף אחד לא ירים את הדגל אנחנו עלולים להתחיל לשכוח את הזהות שלנו". 

השאלה הבאה עוסקת בשילוב בין בית המדרש לפוליטיקה. בישיבה ענו: "אם אנחנו מסוגלים לפעול בפוליטיקה על מנת לדאוג להצלת המדינה הרי זאת חובתינו המוסרית ואיננו מעוניינים להתחמק ממנה". 

בישיבה החרדל"ית טוענים כי להקים מפלגה חדשה "זה לא בהכרח פירוד", ומבהירים: "אנחנו באים לדאוג לכלל עם ישראל ולא רק ל'סקטור' שלנו". במפלגת נעם לא פוסלים בלוק טכני עם בנט ושקד: "כל עוד נראה שרק הפלטפורמה הזאת אנו יכולים לקדם את הרעיונות שאנו מדברים עליהם והחיבור לא יפגע בקידומם".