"שקד הביעה באוזניי צער על המהלך של הפיצול"

ח"כ מוטי יוגב מספר באולפן כיפה איזה שר הוא רוצה להיות בממשלה הבאה, ואיזה מקום הוצע לשקד ברשימת המפלגה המאוחדת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/07/19 19:14 ז בתמוז התשעט

 "שקד הביעה באוזניי צער על המהלך של הפיצול"
"זו מצווה לשבת בממשלה"| ח"כ מוטי יוגב באולפן כיפה, צילום: כיפה

ח"כ מוטי יוגב, מקום 3 באיחוד מפלגות הימין, מסביר לחדשות כיפה איזה מקום הוא מקווה להתברג ברשימה המאוחדת, ומה הם הקווים האדומים שלו לישיבה בממשלה. 

אנחנו לפני איחוד בימין. תסכים לשבת עם בנט באותה המפלגה? 

"את הדברים אמרתי בגדר דברים שאולי נאמרו לגופו של אדם ולא לגופו של עניין ואני מאוד מצר על כך. צריך לדבר לגופו של עניין. מעבר לכך גדול השלום והמחויבות לכך שהממשלה הבאה תהיה לאומית, מבחינתי דתית לאומית, ונוכל להשפיע בה כמה שיותר על המישורים השונים. ולכן לעיתים יחד עם אמירת האמת, גדול השלום וצריך להגיע לכמה שיותר חיבורים". 

אם באמת יהיו כמה שיותר חיבורים בסוף תהיה רשימה של טלאים. מישהו יוכל להתחבר לרשימה הזו? 

"אינני יודע מה ניתן יהיה, אבל אנחנו צריכים להשתדל ככל שביכולתנו. כמובן שלכל דבר יש מחירים ואיזונים. יש משקל לערכים ויש משקל לאלקטורט. יש צוות משא ומתן שעובד על האיזונים האלו ולהגיע לכמה שיותר חיבורים". 

היית רוצה שעוצמה הודית, זהות והר המור יכנסו לרשימה?

"ככל שניתן להכניס את הכוחות האלו בלי לאבד כוחות אחרים. כאחד שבא מהציונות הדתית ההיסטורית- מה שנקרא המפד"ל ההיסטורית, שידעה להכיל בתוכה את כל כל אלו שמאמינים בקדוש ברוך הוא עם ואהבה גדולה לארץ ישראל ומדינת ישראל בלי דתומטר, הייתי שמח שכל הגורמים שמאמינים בזה יהיו תחת דגל אחד כדי שנהיה גדולים ונוכל להשפיע בחינוך בכל מקום ומקום". 

"היינו במפלגה אחת והלוואי ונהיה ונחזור להיות במפלגה אחת. אם הדבר הזה לא יהיה אפשרי נלך לבלוק טכני. לא אנחנו פיצלנו, ולא אנחנו התפצלנו ואמרנו שאי אפשר ללכת איתנו. אנשים צריכים לקבל את ההחלטה שלהם לגבי עצמם. אנחנו בקריאה לאחד את כל הכוחות של הציונות הדתית כמו שאנחנו בקריאה לאחד את כל עם ישראל". 

ח"כ אלי בן דהן אמר שהוא חושב שנכון שהרב פרץ יכהן כיו"ר הבית היהודי ושקד תהיה בראש איחוד מפלגות הימין כי כך תקבלו יותר מנדטים. אתה מסכים איתו? 

"אני אוהב את כל עם ישראל, יחד עם זאת בפוליטיקה, במדיניות וממשלת ישראל אנחנו מייצגים גוון מאוד מיוחד של הציונות הדתית. אנחנו רוצים את הדגל הזה גבוה. אי אפשר לקפל את הדגל הזה. יש לי הערכה רבה לאיילת שקד, אבל בראש צריך לעמוד איש או אישה שהוא ציוני דתי. בראשינו עומד שר החינוך הרב פרץ ואין שום כוונה לבחור באדם אחר. הבוחרים שלנו בחרו בו ובי, ואנחנו משרתים אותם". 

המשמעות של החיבורים זה שאתה תרד לתחתית הרשימה ואולי לא תיכנס לכנסת הבאה

"היו לי פגישות ודיבורים על כך באופן אישי עם איילת שקד. שקד היא אישה ערכית, ולא ממלא אותה גאווה אלא יותר ענווה, וגם היא מוכנה להצטרף אלינו למקום השני במפלגה בראשות הרב פרץ. חוץ מאיתנו יש לה עוד אפשרויות. היא מנהלת מגעים גם עם הליכוד וגם עם בנט. גם 'הבית שלה מנהל איתה מגעים' ואולי היא חושבת על לשבת כרגע בבית ולחזור עוד ארבע שנים בצורה כזו או אחרת. עד ה-30 באוגוסט אנחנו נדרשים לתת תשובות, עד אז כולם צריכים להתאזר בסבלנות". 

אתם מוכנים לתת לשקד מקום בכיר ברשימה למרות שהיא עדיין בוחנת מפלגות אחרות? 

"אני הייתי עם שקד שש שנים. הקשר איתה היה מצוין הן בשיתופי פעולה והן מול השטח. היא גם הביעה צער על המהלך הזה של הפיצול, גם באוזניי, יותר מפעם אחת. באותו שבוע של המהלך היה לי שיחה איתה והיא הביעה צער והתלבטות גדולה כי היא מרגישה קשר לציבור שלנו ומוקירה אותו. בעינינו מי שמעריך את הציבור שלנו וחובר לדרך שלנו יש ניצחון של כולם".

אתה מתאר שיחות מאוד צמודות עם איילת שקד, יש לך אותו קשר עם בנט? 

"לא בהכרח. אני חושב שמדובר פה באופיים שונים ובאישים שונים. נפתלי צריך לקבל את החלטותיו שלו. הוא הוביל מהלך מסיים מאוד ולא ראה בנו שותפים. אנחנו מתקרבים לחודש אלול- חודש התשובה. לכל דבר יש תשובה ואנחנו לא דוחים שום דבר. לא אנחנו התפצלנו, אם ירצו אחרים להתאחד כל דבר ייבחן הן בצד הערכי והן בצד האלקטורלי ומה שנכון לעשות שייתן לנו יתרון".

בן גביר תוקף אתכם שאתם לא מיישמים את מדיניות הימין כשאתם שותפים לממשלה שמעביר 'פרוטקשיין' לחמאס, מפנה את תפוח ומנגד לא מפנה את חאן אל-אחמאר

"יש לנו חזונות גדולים מאוד שכוללים את בניית בית המקדש השלישי וריבונות על כל חלקי ארץ ישראל כולל רצועת עזה, שהיא חלק ממדינת ישראל כמו תל אביב, ירושלים וחיפה, אבל אין הסכמה לאומית לכך. אנחנו מביעים את עמדתינו הברורה בכל מקום, אני בוועדת חוץ וביטחון והשרים בקבינט, מה צריכות להיות התשובות החברתיות בנגב ובגליל, ומה צריכות להיות התשובות הביטחוניות ביהודה ושומרון או בעזה, ואין לי ספק שאנחנו משפיעים".  

"בתקופת ממשלת המעבר, שהיא כביכול עונת מלפפונים, לקחת על עצמי כמה משימות. הראשונה המשך מניעת השתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון- מצליחים אולי בקטנה אבל בכל זאת משפיעים. המשימה השנייה היא תכנית אב לכבישים אפילו עם שדה תעופה שני בישראל ביהודה ושומרון"

מה הקווים האדומים שלכם בממשלה? 

"מצווה לשבת בממשלה,החרדים יודעים את זה, אבל אנחנו לא תמיד מבינים את זה. אומנם זו לא מצווה לשבת בממשלה כשהיא פוגעת בליבם של דברים, כמו פינוי היישובים בעזה. הקווים האדומים שלנו הם בנושאי דת ומדינה שיש בהם אחדות העם, כגון גירושים אזרחיים וגיורים שאינם על דעת דעתה של תורה, שעלולים ליצור אצלנו מציאות של ספרי ייחוסין ושני עמים. שני הדברים הללו בלבד הם קו אדום". 

"לעיתים זה יותר קשה לשבת באופוזיציה ולאכול צפרדע בגלל זה, אבל להמשיך ולהשפיע על המדיניות. אני יודע כמה הצלחנו להשפיע כתוצאה מהחברות בקואליציה, וחבריי, ששרתו איתי בצבא- מצנע ומופז וכל האלופים בכחול לבן, כמה הם מתוסכלים מזה שהם אינם יכולים להזיז כמעט שום דבר".

במידה ותכנסו לממשלה -איזה תפקיד היית רוצה סביב שולחן הממשלה? 

"במידה ויהיו איחודים, ואני אמצא את עצמי לא במקום השלישי כמו בפעם הקודמת אלא במקום הרביעי ואיילת שקד תהיה לפני, אני מאוד מקווה שנקבל 10 מנדטים כתוצאה מהחיבור הזה. ואם כן, אשמח להיות שר הרווחה או שר הקליטה והעלייה. רציתי גם להיות שר הפריפריה, הנגב והגליל, אבל הובהר לי ממשרד ראש הממשלה שתיקים הללו: פנים, נגב גליל ודתות, סגורים אצל דרעי. הייתי מנסה לערער על זה, אבל בהנחה שכנראה גם הוא יהיה שותף אזי אשמח מאוד אם שר הרווחה או שר העלייה והקליטה -אלו משרדים שנוכל לפעול בהם. הרבה אתגרים יש בתחומים הללו, אם תרצי בתוך יממה אני מוסר לך תכנית עבודה". 

צפו בראיון המלא: 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן