מחממים מנועים: ישיבת הר המור מגייסת תרומות למפלגה החדשה

לאחר הכינוס הראשוני, בישיבה של הרב טאו הפיצו הודעה המבקשת לגייס תרומות למפלגתם החדשה בראשות הרב אבי מעוז: "אפשר עד 11,500 שקלים ב-22 תשלומים"

חדשות כיפה מירב כהן, משה ויסטוך, חדשות כיפה 09/07/19 18:05 ו בתמוז התשעט

מחממים מנועים: ישיבת הר המור מגייסת תרומות למפלגה החדשה
הרב צבי טאו, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

לאחר שתלמידי ישיבת הר המור התכנסו ביום ראשון האחרון בבית מלון שלום בירושלים לצורך הקמה למפלגה חדשה בהכוונת נשיא הישיבה הרב צבי טאו, כעת מתחילים בישיבה החרד"לית לגייס תרומות לצורך פרסום והתשלומים לפעילים. 

בהודעה שהופצה בין תלמידי הישיבה נכתב: "מן הסתם שמעת שהולכים להקים מפלגה בראשות רבי אבי מעוז. יש באפשרותך לתרום או להתרים הערב אנשים לעניין? אפשר עד 1150 ב-22 תשלומים."

מעוז, תלמידו של הרב טאו, שימש בעבר כמנכ"ל משרד השיכון, ובמגעים להקמת הממשלה היה חלק מצוות המו"מ של הבית היהודי מול הליכוד.

בשיחה שקיימנו עם האחראי תרומות נאמר לנו שלא ברור מה יהיה הרכב הרשימה, מלבד מעוז, ולא התחייבו בפנינו שהישיבה תרוץ באופן עצמאי, אך נדרשים כספים בשביל לפרסם את המפלגה החדשה ולתת משכורות לפעילים.  

צילום: ללא

 

בשלב זה  נראה שבישיבה לא תקים מפלגה עצמאית, אלא מדובר בקמפיין שנועד לדחוק באיחוד מפלגות הימין לא להתפשר בנושאי דת ומדינה, לאור אכזבה שקיימת בסביבת הרב טאו מהרב רפי פרץ. אולם, המייסדים לא פוסלים כי במידה ויגלו, על פי סקרים, שיש להם כוח אלקטורלי (לפחות מנדט), הם יפעלו להכנסת נציג לרשימת איחוד הימין באמצעות חיבור טכני.