ח"כ סופר מאשים: הקרן החדשה מתדלקת את ההפגנות

ח"כ מהאיחוד הלאומי טען כי הקרן החדשה לישראל מתסיסה את האלימות בהפגנות של בני העדה האתיופית: "ניצול ציני במסווה של דאגה לחלש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 11:34 ל בסיון התשעט

ח"כ סופר מאשים: הקרן החדשה מתדלקת את ההפגנות
ח"כ אופיר סופר, צילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

חבר הכנסת אופיר סופר מאשים את הקרן החדשה לישראל בהעצמת האלימות בהפגנות של בני העדה האתיופית. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "לצערי כמו בכל מחלוקת במדינה בוחרת הקרן החדשה וארגוניה לתדלק את ההפגנות במטרה ליצור קרע בעם על ידי ניצול ציני במסווה של דאגה לחלש". מהקרן החדשה לישראל סירבו להתייחס לדברים.

סופר לא לבד. עיתונאים בכירים, בניהם שמעון ריקלין ואראל סגל, האשימו גם הם את הקרן בהתססת המפגינים והעצמת מוקדי האלימות. ריקלין ציץ בחשבון הטוויטר שלו: "מנסה לחשוב מה היה קורה פה עם בן גביר גופשטיין ולהבה היו משתתפים הערב במהומות. אבל אלו בסך הכל ארגונים של הקרן החדשה שהשתתפו והלהיטו. להם מותר. ולי אסור אפילו לציין את זה". 

הפגנות של ישראלים יוצאי אתיופיה החלו בעקבות מותו של סולמון טקה ז"ל, שנהרג מירי של שוטר. הקהילה האתיופית החלו בהפגנות וחסמו כבישים בכל רחבי המדינה. ההפגנות התדרדרו במהלך היום לאלימות שבסופו 111 שוטרים נפצעו ו-136 חשודים נעצרו. ההפגנות צפויות להתחדש היום. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן