השר ארדן ביקש משר הפנים הבריטי: "הוציאו את חמאס מחוץ לחוק"

השר לביטחון הפנים נפגש עם עם שר הפנים הבריטי, סאג'יד ג'אביד, וביקש ממנו להוציא את הזרוע המדינית של חמאס מול לחוק בממלכה המאוחדת

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 21:48 כח בסיון התשעט

השר ארדן ביקש משר הפנים הבריטי: "הוציאו את חמאס מחוץ לחוק"
השר ארדן עם שר הפנים הבריטי סאג'יד ג'אביד, צילום: בן קלמר

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נפגש היום (ב') עם שר הפנים הבריטי, מר סאג'יד ג'אביד ודן עמו בלוחמה בטרור, במאבק באנטשימיות וב -  BDS ובשיתופי פעולה בנושאי בטחון הפנים. השרים סיכמו על הקמת צוותי עבודה משותפים למאבק בהסתה לטרור ובפגיעה בקטינים ברשת וכן בהתמודדות עם איום הרחפנים.

השר ארדן ברך את השר ג'אביד על הובלתו את ההחלטה הבריטית על הוצאת חיזבאללה, כולל הזרוע המדינית שלו, מחוץ לחוק והגדרתו כארגון טרור ואמר כי "חיזבאללה מהווה איום מרכזי על היציבות במזרח התיכון ואני מקווה שמדינות נוספות באירופה יאמצו גם הן החלטה דומה". השר ארדן אמר לשר ג'אביד כי: "כפי שעשיתם עם חיזבאללה, יש להוציא גם את הזרוע המדינית של חמאס מחוץ לחוק, ולא רק את הזרוע הצבאית שלו. ארגון טרור הוא ארגון טרור".

השר ארדן ביקש משר הפנים הבריטי לשקול לקדם גם בבריטניה החלטה דומה להחלטת הפרלמנט הגרמני הקובעת כי תנועת החרם היא אנטישמית: "תנועת החרם מנצלת לרעה את חופש הביטוי אך היא מבוססת על אותה אידאולוגיה של ארגוני הטרור ולפעילות ה – bds וארגוני החרם יש חלק בהתגברות האנטישמיות בבריטניה".

השר ג'אוויד עדכן את השר ארדן על יוזמתו לקדם חוק המטיל על חברות האינטרנט קנסות ואף אחריות פלילית לאי הסרתם של תכנים מסיתים ופוגעניים ברשת. השר ארדן ושר הפנים הבריטי סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף למאבק בהסתה לטרור ובניצול קטינים ברשת האינטרנט. כמו כן, השרים דנו באיום הגובר של שימוש ברחפנים על ידי ארגוני הטרור וסיכמו על הקמת צוות מומחים משותף לפיתוח טכנולוגיות ושיתוף מידע להתמודדות עם האתגר.