"סמוטריץ' מנסה לתקוע את פעילותו של הרב פרץ כשר החינוך"

גורמים בבית היהודי טוענים כי יו"ר האיחוד הלאומי עומד מאחורי אי קבלת התקציב למשרד החינוך. סמוטריץ': "יש לי סדר יום, לרב רפי יש סדר יום ואני ממש לא מתבייש בזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 08:34 כח בסיון התשעט

 "סמוטריץ' מנסה לתקוע את פעילותו של הרב פרץ כשר החינוך"
הרב פרץ וסמוטריץ'. הרוחות נרגעו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע לפני העברת תקציב שגרתית לטובת משרד החינוך, שבראשו כזכור עומד יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הנושא ירד מסדר היום. בבית היהודי מפנים אצבע מאשימה דווקא ליו"ר האיחוד הלאומי, ואומרים "סמוטריץ' מנסה לתקוע את פעילותו של הרב פרץ כשר החינוך". כך פורסם הבוקר (ב') בידיעות אחרונות.
 
מאז שראש הממשלה פיטר את בנט ממשרד החינוך, הוא גם מנע את יישום העברת התקציבים הזו. אך כעת, לאחר שמונה כשר החינוך, הצליח הרב פרץ לקבל חוות דעת משפטית המאפשרת לו לממש את התקציב הקואליציוני גם בתקופת בחירות. מדובר בסכום של 47 מיליון שקלים שהוגדר כחלק מ"כספים קואליציוניים" שהובטחו לבית היהודי עוד בימי הממשלה הקודמת תחת כהונתו של השר נפתלי בנט. הכספים היו מיועדים, בין היתר, למימון החברה למתנ"סים עבור פרויקטים לעולים מצרפת ומאתיופיה, תנועות נוער, כפרי סטודנטים ותוכנית שנת שירות ליוצאי אתיופיה.
 
אלא שההעברה כאמור הוקפאה ברגע האחרון. זמן קצר לפני שהכסף אמור היה לקבל אתמול את אישור הממשלה הגיעה הפנייה של סמוטריץ' וההחלטה על האישור הוסרה, ללא מועד ברור שבו תועלה שוב. 
 
אמש הכחיש שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי ניסה לטרפד את הצלחת שותפו בהנהגת איחוד מפלגות הימין, הרב פרץ. "ההחלטה כמו שהייתה אמורה לבוא לאישור הממשלה היא החלטה של השר הקודם נפתלי בנט והיא משקפת את סדרי העדיפויות הערכיים שלו. לנו יש סדרי עדיפויות אחרים ואנחנו מבקשים לקדם אותם, בין היתר באמצעות התקציבים הקואליציוניים של הציונות הדתית", הסביר סמוטריץ' ל"ידיעות אחרונות". "יש לי סדר יום, לרב רפי יש סדר יום, ואנחנו צריכים להפנות את התקציבים האלה לפרויקטים שאותם אנחנו מעוניינים לקדם ואני ממש לא מתבייש בזה".