בן גביר משיב לאורבך: "אתה יודע את האמת בדיוק כמוני"

יו"ר עוצמה יהודית תקף את מנכ"ל הבית היהודי שטען כי למפלגתו של בן גביר לא היה ערך אלקטורלי רב בבחירות האחרונות: "די ברור שלפחות שבעים אלף קולות הגיעו מעוצמה יהודית. אי אפשר כל היום לצעוק אחדות ובפועל לפגוע, להשמיץ ולא לקיים הסכמים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/06/19 15:25 כג בסיון התשעט

בן גביר משיב לאורבך: "אתה יודע את האמת בדיוק כמוני"
איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

איתמר בן גביר השיב היום (ד') למנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, שטען כי עוצמה יהודית גייסה לאיחוד מפלגות הימין כמות נמוכה של מצביעים,  ואמר כי מדובר בשקר.

תחת הכותרת "תסתכל לי בעיניים", כתב בן גביר בפייסבוק כי "ניר יודע את האמת בדיוק כמוני, שהרי גם הוא מחזיק בפילוח רחב של קלפיות, מהן עולה כי הייתה נהירה של מצביעי 'יחד' שהצביעו ב-2015 להצביע לאיחוד מפלגות הימין".

לדבריו, "לפי הפילוח יותר מתשעים אלף מצביעים שהצביעו ל'יחד' הצביעו לאיחוד מפלגות הימין. מאחר ואלי ישי הלך בבחירות האלה עם ג' ובהורדות וההשמטות המתחייבות די ברור שלפחות שבעים אלף קולות הגיעו מעוצמה יהודית. האמירה 'עזרו לנו' היא אמירה שבנסיבות אלה מתגלה כעדינה, עדינה מידי..."

בנוגע לטענותיו של אורבך כי לא ניתן לקיים את החוק הנורבגי, כתב בן גביר עוד לפני ממשלת המעבר הנושא לא קודם: "כאשר ביקשתי לשוחח על זה עם אנשי הרב רפי עוד לפני התפזרות הכנסת, נאמר לי שהרב רפי יקיים את החוק  הנורווגי רק לאחר כחמישה חודשים. כתשובה לשאלתי למה? נאמר לי כי הרב רפי צריך ללמוד להיות חבר כנסת."

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך צילום: דוברות הבית היהודי

בהמשך הוא אמר כי "ניר מוסיף חטא על פשע כאשר הוא טוען שכיום למעשה אין ערך להתפטרות הרב רפי או בצלאל מהכנסת. ביקשתי מאנשי הבית היהודי ללכת  ביחד לאינסטנציה משפטית, לבדוק את הדברים לא על פי חוות דעת של יועץ כזה או אחר, אלא במסגרת משפטית ששנינו נבוא לבית המשפט ונגיד שרוצים לקיים את ההסכם".

בעניין הכספים המגיעים לכל ח"כ עבור מפלגתו, טען בן גביר כי קיבל שיחת טלפון מאחד מאנשיו של יו"ר הבית היהודי: "התקשר אליי גורם בכיר בבית היהודי ואיש אמונו של הרב רפי, ואמר לי באלה המילים: 'גם כאשר נקיים את החוק הנורווגי, את הכסף שמגיע לסיעת עוצמה יהודית ניקח'. לשאלתי מדוע, השיב הגורם: 'ככה אנחנו חושבים'. עניתי לו: 'זה לא חוקי', והוא השיב לי: 'נשנה את החוק...'".

לסיום, תקף בן גביר את דיבורי האחדות מצד הבית היהודי וצייו כי "נחמד לדבר בכותרות ולספר כמה כולם רוצים באחדות וכמה זה חשוב וכמה זה יפה, אבל אחדות זה לא רק מילים אלא גם מעשים שצריך ואפשר לקיים. אי אפשר כל היום לצעוק "אחדות", אך בפועל לפגוע, להשמיץ, לא לקיים הסכמים, להתנער מהתחייבויות ולמעשה לעשות מעשה זמרי ולבקש שכר כפנחס".