ישראל ביתנו: מונעים מאיתנו לקיים מסיבת עיתונאים בכנסת

סיעת ישראל ביתנו הודיעה כי תקיים את ישיבת הסיעה שלה מחוץ ללשכת יו"ר הכנסת, לאחר שלטענתה מונעים ממנה חדר לקיום הישיבה. מוקדם יותר דרש ח"כ עודד פורר לפטר את מנכ"ל הכנסת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/06/19 10:49 כא בסיון התשעט

ישראל ביתנו: מונעים מאיתנו לקיים מסיבת עיתונאים בכנסת
חדר סיעת ישראל ביתנו , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל ביתנו נגד מנכ"ל הכנסת. סיעת ישראל ביתנו טוענת כי מנכ"ל הכנסת מונע ממנה לקיים ישיבת סיעה. הסיפור החל כאשר חדרה של סיעת ישראל ביתנו הוקצה לוועדת הבחירות, מה שמצריך את הסיעה למצוא מקום אחר לקיום ישיבותיה.

הסיעה פנתה הבוקר למנכ"ל הכנסת, בבקשה לקיים את ישיבת הסיעה בחדר ועדת החוקה, אך נענתה בשלילה, ולטענתה, מנכ"ל הכנסת לא איפשר לה לקיים ישיבת סיעה. ח"כ עודד פורר דרש הבוקר מיו"ר הכנסת לפטר את מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ'.

לדברי פורר, "כלי תקשורת שפנו ללשכת המנכ״ל, קיבלו תשובה שקרית בה נאמר שמחפשים חדר אחר. לכן, ישיבת הסיעה תתקיים בשעה 14:30 - סמוך ללשכת יו"ר הכנסת".

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה: "ככלל וכנהוג לאורך השנים מרגע ההכרזה על פגרת הבחירות פעילותם הפוליטית - מפלגתיות של כלל סיעות הבית הנן מחוץ לכתלי הכנסת מתוך רצון לשמר את המשכן כפלטפורמה פרלמנטרית ולא כפלטפורמה לתעמולת בחירות. 
נוכח תקלת אנוש במנהל הכנסת, אושרו ישיבותיהם של סיעות כחול לבן וישראל ביתנו היום (תקופת פגרה). אי לכך ובנסיבות אלו תינתן לסיעות האפשרות לקיים את ישיבות הסיעה במתחם שיינתן להם בכנסת. 
בכנסת מדגישים כי מכאן ואילך הנוהג לפיו כלל סיעות הכנסת לא מתכנסות בכנסת בזמן בחירות יישמר".

המכתב של ח"כ פורר ליו"ר הכנסת: 

"ביום 20 ביוני 2019, פנה מנהל סיעת ישראל ביתנו בכנסת למרכז המבקרים, בבקשה לשריין עבור הסיעה חדר מתאים לקיום ישיבת סיעה ביום שני 24 ביוני 2019, וזאת מהטעם שחדר הסיעה ניתן לטובת פעילות ועדת הבחירות של הכנסת.

"ביום 23 ביוני 2019, נימסר למנהל הסיעה כי שוריין עבורה חדר ועדת החוקה של הכנסת.

"למרות זאת, כעבור שעות ספורות, נמסר למנהל הסיעה כי על פי הנחיית מנכ"ל הכנסת ישיבת הסיעה לא תתקיים והחדר לא יינתן לטובת ישיבת הסיעה.
מיותר לציין כי העובדה שמנכ"ל הכנסת מונע מסיעה בכנסת מלהתכנס, קל וחומר כאשר הכינוס מיועד להתקיים ביום בו מליאת הכנסת, נוגד את כל כללי תקנון הכנסת.
תפקידו של מנכ"ל הכנסת למצוא את הדרכים לאפשר לחברי הכנסת ולסיעות בכנסת לפעול באופן חופשי בהתאם למנדט שניתן להן מהציבור. מניעת כינוס ישיבת הסיעה ואי מתן תנאים הולמים לכינוס סיעה בכנסת, ביום שבו מתקיימת מליאה, מהווה הפרה בוטה של הסמכויות שהוקנו למנהל הכללי של הכנסת לצורך מילוי תפקידו.
ישנו חשש אמיתי, כי האיסור אותו הוציא מנכ"ל הכנסת נגוע בשיקולים זרים מתוך רצון למנוע מסיעת ישראל ביתנו לפעול כסיעה בכנסת, על אף יציאתה לפגרת בחירות. יש לציין, שגם לאחר יציאת הכנסת לפגרה התקיימו בכנסת ישיבות סיעה.

"מאחר ומדובר בשימוש לרעה בסמכות של מנכ"ל הכנסת, שלמרות פניות שלי אליו ולמרות ניסיונותי ליצור עמך קשר, עמד בסירובו לאפשר לסיעה להתכנס, אין לי ברירה אלא להודיעך כי אנו דורשים את פיטוריו של מנכ"ל הכנסת לאלתר. בעל התפקיד הבכיר בפקידות הכנסת חייב לנתק עצמו משיקולים זרים, ואין שום דרך להסביר מניעת כינוס של חברי כנסת ביום בו מתכנסת מליאה, אלא משיקולים זרים.

"כמו כן, הריני להודיעך, כי סיעת ישראל ביתנו עומדת על זכותה להתכנס כסיעה, ולכן, נקיים את ישיבת הסיעה במסדרון הכנסת ושם גם ניתן הצהרה לתקשורת בעניינים שעומדים על סדר יומה של הכנסת".