"מעריך", "נשמח לשבת איתו", "עמדות חשוכות": בכחול לבן לא החליטו מה הם חושבים על הרב פרץ

לעומת חברי הכנסת הנדל וגרמן, שציינו כי יקבלו את יו"ר הבית היהודי בזרועות פתוחות (אך בלי בן גביר וכנראה גם בלי סמוטריץ'), בכיר המפלגה, ח"כ לפיד, חושב על הרב פרץ דברים אחרים: "מייצג את הקו הקיצוני ביותר של החרד"לות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 24/06/19 09:42 כא בסיון התשעט

"מעריך", "נשמח לשבת איתו", "עמדות חשוכות": בכחול לבן לא החליטו מה הם חושבים על הרב פרץ
לא יודעים איך לאכול אותו. הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

מאז שנכנס למערכת הפוליטית מביא יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, שר החינוך הרב רפי פרץ, סגנון חדש שלא נראה בשנים האחרונות במשכן הכנסת. סבר הפנים היפות והממלכתיות, לצד האגף השמרני ממנו בא בציונות הדתית, הצליחו לבלבל את אנשי כחול לבן שעדיין לא החליטו כיצד להתייחס אליו

"איננו פוסלים שום מפלגה ציונית ובטח שלא את הרב פרץ שאותו אני מעריך באופן אישי. זו הזדמנות חד פעמית להחליף את השלטון", אמר ח"כ יועז הנדל לפעילים כפי שפורסם הבוקר (ב') בכאן.

הרב רפי פרץ ויועז הנדל בכנסת

הרב רפי פרץ ויועז הנדל בכנסתצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בסביבתו של הנדל אמרו לחדשות כיפה והדגישו כי הם לא פוסלים "שום מפלגה ציונית". עם זאת הבהירו כי "בן גביר והכהניסטים הם לא אופציה מבחינתנו". על השאלה האם אי פסילת הרב פרץ כוללת גם את סמוטריץ' טרם התקבלה תשובה.

יש לציין כי חבר כחול לבן ובן הציונות הדתית ביקש מהרב פרץ שיברך אותו לאחר נאום הבכורה שנשא לפני מספר שבועות. מי שניצבה לצדו של ח"כ הנדל זו ח"כ יעל גרמן שאמרה היום בראיון לכאן מורשת: "נשמח לשבת בממשלה עם הרב רפי פרץ, ובלי הקיצוניים מימין ומשמאל".

אולם, כשמספר 2 ברשימת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, נדרש להציג את רשמיו מראש המכינה, הטייס והרב הצבאי הראשי לשעבר, הוא נשמע שונה לגמרי. "הרב רפי פרץ מייצג את הקו הקיצוני ביותר של החרד"לות", אמר בראיון לקלמן ליברמן והוסיף כי יו"ר הבית היהודי "רוצה להכניס לכנסת את העמדות החשוכות ביותר".

הזדמנות נוספת לשלוח את הסחטנים הביתה | יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד

לא התחבר ליו"ר הבית היהודי. ח"כ יאיר לפידצילום: פלאש 90, תומר נויברג

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן