השר אוחנה בטקס הכניסה לתפקידו: "אינני מגיע לכאן לא בדחפור ולא בטנק"

שר המשפטים החדש הסביר בטקס את משנתו הפוליטית אותה הוא הולך להוביל במערכת במשפט: "מקור הכח של ביהמ"ש העליון, שהיה מעל לוויכוחים הפוליטיים – שמקומם בכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/19 14:50 כ בסיון התשעט

השר אוחנה בטקס הכניסה לתפקידו: "אינני מגיע לכאן לא בדחפור ולא בטנק"
צילום: ללא

טקס קבלת הפנים לשר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה התקיים היום (א') במשרד המשפטים בירושלים. בטקס משתתפים בין היתר גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. אוחנה אמר בנאומו: "אינני מגיע לכאן לא בדחפור ולא בטנק, אני מגיע בידיים חשופות, בלב פתוח ובנפש חפצה".

השר המשפטים ניסה להרגיע את הסערה סביב דבריו, בראיון שנתן  בערוץ 12 במהלכו אמר כי "לא את כל פסיקות בג"ץ צריך לקיים", אמר והוסיף כי הוא נערך לאפשרות שיתפרו לו תיק. 

בהמשך נאומו אמר השר אוחנה: "כבוד הנשיא המנוח של ביהמ"ש העליון, השופט משה לנדוי, האמין בכל מאודו שתפקידו הוא שופט, ולא מורה או מחנך הדור. בעיניו, זה היה מקור הכח של ביהמ"ש העליון, שהיה מעל לוויכוחים הפוליטיים – שמקומם בכנסת.

"המחיר של ניצני הפוליטיזציה של שיפוט בית המשפט העליון כבר ניכר כיום והוא מתבטא בכרסום האמון בנייטרליות של ביהמ"ש בפלוגתות המשסעות את הציבור. המדובר הוא באמון של חוגים שאינם כולם קנאים דתיים", המשיך אוחנה

במסגרת טקס קבלת הפנים של שר המשפטים החדש, פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס לטענות על "תפירת תיקים לפוליטיקאים", והבהיר לשר: "מבטיח לך נאמנה כי טענות בדבר תפירת תיקים אינן נכונות". 

בשבוע שעבר נפגש אוחנה עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בלשכתה. השניים הצהירו כי מעתה יפגשו בצורה קבועה פעם בשבועיים.