הסכם סודי בין נתניהו למפלגה ערבית?

האם נחתם הסכם סודי בין מפלגת רע"ם לראש הממשלה נתניהו, לפיו המפלגה תספק לו רשת ביטחון, ובתמורה הוא יכיר בשני כפרים ערביים לא מוסדרים? בליכוד מכחישים בתוקף: "קשקוש. לא היה ולא יהיה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/06/19 14:40 כ בסיון התשעט

הסכם סודי בין נתניהו למפלגה ערבית?
יו"ר רע"ם, מנסור עבאס (מימין), צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הסכם סודי בין נתניהו למפלגה ערבית? על פי פרסום בגלי צה"ל היום (א'), בין ראש הממשלה לבין מפלגת רע"מ - הרשימה הערבית המאוחדת - שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימה אחת עם מפלגת בל"ד, התקיים הסכם חשאי שכזה, של תמיכה חשאית של המפלגה בנתניהו תמורת הטבות למגזר הערבי.

על פי הפרסום, בסיעה הסכימו לתת לראש הממשלה 'רשת ביטחון' בנושאים שונים, שלא פורטו, והוא בתמורה יקדם פרוייקטים עבור המגזר הערבי, כמו הכרה בשני כפרים לא חוקיים, קידום תכנית מתאר למגזר הערבי, קידום תכניות פיתוח כלכליות, בהמשך לתכנית שכבר החלה, ובמסגרתה העבירה הממשלה מיליארדים לטובת פיתוח במגזר הערבי, וביטול 'חוק קמינץ', העוסק בעבירות בנייה.

הדיווח מגיע על רקע פרסום שני מאמרים של מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, בשבוע האחרון, אחד ב'הארץ' ואחד ב'מקור ראשון', הקוראים לכריתת ברית בין הימין לערביי ישראל. כמו כן, נטען כי אשל רמז במאמר על הבנות בין נתניהו לחלק מהמפלגות הערביות בנושא בחירת מבקר המדינה.

באופן מפתיע במיוחד, אמש פרסם יו"ר רע"מ, ח"כ עבאס מנסור, פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מציע לחברה הערבית "להבין את השיח האחר הישראלי, מטרותיו ותוכניותיו ומציאת דרכים לפעול מולו ואיתו ומציאת הזדמנויות ודרכים להשפיע בו, חשיבה מחוץ לקופסה ופעולה מחוץ לדרכי הפעולה השגרתיות ופריצה לשורות האחר דורשת הרבה יותר מדפוס הפעולה הפוליטי הערבי כיום". בהמשך הוא כותב כי החברה הערבית לא משפיעה על השיח הישראלי: "סטטוס-קוו של אי-השפעה מאז הסכמי אוסלו", כהגדרתו. (התרגום מהשפה הערבית של אתר 'גלובס').

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FMansourAbbas.me%2Fposts%2F1141367449402529&width=500" width="500" height="276" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
(הפוסט של ח"כ עבאס מנסור, "להבין את השיח האחר הישראלי, למצוא הזדמנויות להשפיע בו". מקריות?) 

בליכוד הכחישו בתוקף שהתקיימה עסקה כזו, ובהמשך התראיין בגל"צ ח"כ דוד ביטן, שאמר כי מדובר ב"קשקוש. אין לנו שום הסכם עם מפלגות ערביות, וגם לא יהיה". חברו לסיעה, ח"כ מיקי זהר, דווקא אמר במשדר כי מפלגות ערביות היו מעוניינות בתמיכה בממשלה, אך נתניהו סירב.

ממפלגת רע"מ לא נמסרה תגובה.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), אמר בתגובה לידיעה: "נתניהו ייזכר כאחד מראשי הממשלה שהשקיעו יותר בחברה הערבית, עם תוכנית חומש של יותר מ-10 מיליארד ש"ח. אבל נתניהו ייזכר גם כראש הממשלה המסית והמפריד הגדול בהיסטוריה. כמי שלא בחל בשום אמירה גזענית, בשום מעשה שנועד לייצר דה לגיטימציה לחברה הערבית, כולל הצבת מצלמות בתוך הקלפיות, כדי "להביא להורדת אחוזי ההצבעה במגזר הערבי", כפי שהתגאו יועציו. 
כראש ממשלה נתניהו מחויב לדאוג גם לנו אזרחיו הערבים, אבל כציבור מחובתנו לפעול להחלפתו ובטח שלא לייצר אתו שיתופי פעולה פוליטיים".