נשות הכת מקימות מפלגה חדשה: "לא להתערב בזכויות הפרט"

נשים מהכת בראשה עמד דניאל אמבש, שנידון למאסר ממושך בעוון עבירות של התעללות מינית והחזקת קטינים בתנאי עבדות, מקימות מפלגה חדשה הדוגלת באי-התערבות המדינה בזכויות הפרט: "המדינה מבקשת להתערב יותר ויותר בזכויות הפרט והגיע הזמן לעצור זאת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/06/19 11:06 כ בסיון התשעט

נשות הכת מקימות מפלגה חדשה: "לא להתערב בזכויות הפרט"
אחת מנשות הכת עם כמה מילדיו של אמבש במהלך משפטו, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כמה מנשותיו של דניאל אמבש, שהורשע בשנת 2013 בעבירות של ניצול מיני והחזקה בתנאי עבדות של נשים וקטינים, ונידון ל-26 שנות מאסר, הודיעו היום (א') על הקמת מפלגה חדשה, שתילחם בהתערבות המדינה בחיי הפרט.

המפלגה תיקרא בשם קמ"ה (ראשי תיבות: קידום מעמד הפרט) והוקמה לאחר שהנשים חשו על בשרן, לטענתן, כי המצב המשפטי כיום מחייב שינוי.

"מדינת ישראל המגדירה עצמה כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ומתהדרת באמירות על נאורות, רחוקה אלפי שנות אור מן הסופרלטיבים הללו. המדינה מבקשת להתערב יותר ויותר בזכויות הפרט והגיע הזמן לעצור זאת", אומרת יו"ר המפלגה אדרת אמבש ומוסיפה "כשנבחר ננהיג סדרה של חוקים ושינויים המגדירים את זכויות הפרט ואת התערבות המחוקק בחייו".

עוד הוסיפה: "החלטנו להקים מפלגה של נשים מבלי שיש בכוונתנו לקפח זכויות של גברים. אנחנו נשים שבחרנו בתורה כדרך חיים ומאמינות בערכים של ליברליות וחופש הפרט מתוקף האמונה ב'בחירה חופשית'".

נשותיו של אמבש טענו במהלך משפטו ולאחריו כי הן חיו איתו מרצונן החופשי, ודחו את הטענות על סדיזם בכת. כמו כן דרשו להתייחד עמו בכלא, בקשה שנדחתה. לאחר הרשעתו הסופית בבית המשפט העליון אמרו: "בית המשפט לא שם לב לראיות הרבות שהיו לזיכויו של דניאל ויוצר אבסורדים: דניאל הורשע באחריות על מעשים שמי שטענו שעשו אותם זוכו מהם. פסק הדין מדבר לעצמו. אנו נפעל ונפנה למשפט חוזר ולא נשקוט עד לזיכויו המלא. הראיות והעובדות פשוט זועקות לשמיים".