יעלון בשיחות סגורות: לפיד צריך לוותר על הרוטציה

יו"ר תל"מ התבטא בפני גורמים פוליטיים כי הרוטציה בראשות כחול לבן גורמת נזק, ועדיף שלפיד יוותר עליה. יעלון בתגובה: "ממציאים סכסוכים". גורם ביש עתיד אמר כי יעלון שכח מי הכניס אותו לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/19 08:52 יז בסיון התשעט

יעלון בשיחות סגורות: לפיד צריך לוותר על הרוטציה
קרבות בצמרת? לפיד ויעלון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מאבקים בכחול לבן? יו"ר מפלגת תל"מ ומספר 3 ברשימה, בוגי יעלון, צוטט כמי שהתבטא בשיחות אמש (ד') עם גורמים פוליטיים, כי הסכם הרוטציה בין לפיד וגנץ על ראשות הממשלה, שנחתם ערב הבחירות הקודמות, גורם לנזק למפלגה וכי לפיד צריך לוותר: "הסיפור של הרוטציה גורם לנו נזק, עדיף היה שלפיד יוותר על הרוטציה הזו". צוטט יעלון.

כזכור, במסגרת האיחוד בין חסן לישראל של גנץ לבין יש עתיד, ערב סגירת הרשימות בבחירות האחרונות, חתמו המפלגות על הסכם רוטציה, לפיו גנץ יכהן כראש ממשלה שנתיים וחצי, ולפיד בשנה וחצי הנותרת. על הסכם הרוטציה הובעה ביקורת, ורבים קראו ללפיד לוותר על הרוטציה ולתת לגנץ להוביל את המפלגה.

בתגובה לדבריו של יעלון אמר בכיר ב"יש עתיד" כי "יעלון שוכח כנראה שקולות מצביעי 'יש עתיד' הם שהכניסו אותו ואת חבריו לכנסת לאחר שדשדש הרחק מתחת לאחוז החסימה. בוגי וחבריו פוגעים פעם אחר פעם באחדות ובפעולה המשותפת של כחול לבן. למרות זאת אנחנו נחושים לרוץ יחד בבחירות הקרובות ולנצח".

מטעמו של יעלון נמסר: "כחול לבן תתמודד בבחירות הקרובות בראשות בני גנץ, ומאחוריו הנהגה חזקה ומאוחדת, במטרה להרכיב את הממשלה הבאה לטובת אזרחי מדינת ישראל. יאיר לפיד הוא חבר ושותף לדרך. אני ממליץ ליריבינו הפוליטיים להתמקד בדעת הקהל ולא להמציא סכסוכים דמיוניים".