נחשף ההסכם בין פרץ וסמוטריץ' לנתניהו

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי חתמו על הסכם עם ראש הממשלה - לפני הסיכום על מינויים לשרים - כי כל פעולה במשרדיהם בנוגע לסטטוס קוו (כמו החלטה על ביטול עבודות בשבת) תיעשה בתיאום מלא בין ראש הממשלה לבינם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/06/19 18:21 טז בסיון התשעט

נחשף ההסכם בין פרץ וסמוטריץ' לנתניהו
הרב פרץ וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי ישמור על הסטטוס קוו? רגע לפני שמונו לשרי החינוך והתחבורה, חתמו הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' על הסכם עם ראש הממשלה נתניהו, הקובע כי כל פעולה בנוגע לסטטוס קוו תתואם מראש ביניהם לבין ראש הממשלה. המסמך פורסם ב'בחדרי חרדים'.

על פי הכתוב במסמך, "בתקופה זו שלפני הבחירות לכנסת, גורמים שונים עלולים לנסות ולייצר מחלוקת ולאתגר אותנו בכל הנוגע לסטטוס קוו הקיים - כל פעולה בנושא הסטטוס קוו, יעשו על דעתך ובתיאום מלא של כל אחד מאיתנו איתך מראש".

ההערכה היא כי ראש הממשלה חושש שסמוטריץ', כשר התחבורה, עשוי לדוגמא להורות על ביטול עבודות תשתית שנועדו להתקיים בשבת, וחושש ממתקפה של ליברמן בנושא. כפי שמוכיחים הסקרים עד כה מתחילת מערכת הבחירות, נושא דת ומדינה נפיץ במיוחד, ותעיד על כך התחזקותו של ליברמן, על רקע החלטתו שלא להתפשר על חוק הגיוס.

נראה כי נתניהו חושש שהחלטה כזו עשויה להוות עילה למתקפה עליו מצד ליברמן מחד ומצד כחול לבן מהצד השני, ולפגוע עוד יותר בליכוד במערכת הבחירות.