סמוטריץ' בהצהרה ראשונה: "נעשה הכל כדי ששדה דב לא ייסגר"

יו"ר האיחוד הלאומי, שמונה לתפקיד שר התחבורה, אומר בהצהרה ראשונה לאחר המינוי כי יעשה הכל למנוע את סגירת שדה דב: "מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/06/19 18:08 יד בסיון התשעט

סמוטריץ' בהצהרה ראשונה: "נעשה הכל כדי ששדה דב לא ייסגר"
סמוטריץ' מגיע לפגישה אצל נתניהו, הבוקר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימנע את סגירת שדה דב? ח"כ בצלאל סמוטריץ', שימונה בימים הקרובים לתפקיד שר התחבורה, אומר בהצהרה ראשונה לאחר ההודעה על המינוי, כי יעשה הכל למניעת סגירת שדה דב: "נעשה הכל בעזרת השם כדי ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל בלי נדר לעמוד בה".

סמוטריץ' היה מהח"כים שפעלו נגד סגירת שדה דב, בקואליציה חוצת מחנות יחד עם ח"כ איציק שמולי (העבודה) וח"כים נוספים. היום (ב'), בעוד סמוטריץ' והרב פרץ נועדים עם ראש הממשלה נתניהו, התקיימה מול בית ראש הממשלה הפגנה של תושבי אילת נגד סגירת שדה דב, יחד עם ח"כים ממפלגת כחול לבן. המפגינים מוחים על כך שסגירת השדה תכריח את הטסים לאילת להגיע לנתב"ג, ובכך תקשה על הנגישות לעיר המרוחקת.

ההפגנה נגד סגירת שדה דב

ההפגנה נגד סגירת שדה דבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לצד ההפגנה הודיעה היום ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, כי ביום חמישי הקרוב, בשעה 10:30 תקיים לבקשת ראש עיריית אילת וחברי כנסת התומכים במאבק, ישיבה בנושא 'הסכנה וההשלכות בסגירת שדה התעופה "שדה דב" על העיר אילת'.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר בהפגנה: "אנו נמשיך את המאבק עד ה-1.7 (המועד הצפוי לסגירת השדה) גם אם יידרש לשכב על הגדר של שדה דב. אם חלילה ייסגר השדה, כביש הערבה יהפוך לכביש דמים, התיירות עליה נשענת כלכלת העיר, תתרסק, לחולים יהיה קשה עד בלתי אפשרי, רופאים ומרצים הודיעו כבר שלא יגיעו, מי לוקח אחריות? התכניות בשטח שדה דב נמצאות בשלב טרום התנגדויות וייקח מינימום 3 שנים עד לתחילת עבודות, על מה החיפזון? מאיפה הרשעות?".